Ap Environmental Science Lorax Essay Examples Essay About Logical Fallacies In The Crucible Topics For Biology Research Paper Northern Exposure Episode Summaries Civil Service Essay Questions 2016 Format Changes To The New Sat Essay

Zmiany dla konkursów sms i serwisów telefonicznych

przez Paweł Poręba

Firmy telekomunikacyjne i dostawców oferujących usługi płatne przy pomocy smsów, głosowań telefonicznych i płatnych serwisów telefonicznych czeka wiele zmian, a klienci biorący udział w konkursach będą lepiej chronieni. To podstawowy wniosek, jaki wynika z analizy zmian w prawie telekomunikacyjnym.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

Dostawcy będą zobowiązani podawać cenę za sms lub za całe połączenie w kwocie brutto (wcześniej należało podać cenę netto i brutto). W przypadku, gdy usługa ma charakter subskrypcji, jej dostawca będzie dodatkowo zobowiązany podać w sposób przejrzysty i czytelny informację o zasadach korzystania z serwisu. W przypadku, gdy informacja będzie miała charakter graficzny, tło informacji nie może utrudniać lub uniemożliwiać zapoznania się z ceną tej usługi. Dodatkowym ułatwieniem dla klientów ma być również możliwość dokonania skutecznej i natychmiastowej rezygnacji z subskrypcji w dowolnym momencie, w sposób prosty i wolny od opłat.

– Jeżeli proponowane zmiany wejdą w życie, zapewnią większą ochronę korzystającym z konkursów sms, płatnych serwisów telefonicznych, czy głosowań. Jednocześnie te zmiany spowodują wzrost obowiązków po stronie dostawców takich usług i firm telekomunikacyjnych, dla których dostosowanie się do nowych przepisów może być skomplikowane od strony technicznej – mówi Agnieszka Besiekierska z kancelarii CMS Cameron McKenna, specjalizująca się w prawie telekomunikacyjnym.

Zgodnie z ustawą, w przypadku połączeń telefonicznych, przed rozpoczęciem naliczania opłat, dostawca będzie musiał podać informację o cenie za usługę. Jeżeli w trakcie połączenia zmianie ulegnie wysokość opłaty, firma będzie musiała poinformować użytkownika (np. serwisów randkowych) o fakcie zmiany z 10 sekundowym wyprzedzeniem.

W przypadku przekroczenia określonego progu kwotowego, firma telekomunikacyjna będzie miała obowiązek założenia automatycznej blokady wykonywania połączeń na numery o podwyższonej opłacie i odbierania połączeń z takich numerów. Senat wprowadził do ustawy poprawkę, która zobowiązuje firmy do oferowania abonentom trzech progów kwotowych, wynoszących 35, 100 i 200 złotych. Dodatkowo, ustawa umożliwi klientom określenie maksymalnej ceny pojedynczego połączenia na usługi płatne. W sytuacji, gdy połączenie przekroczy wskazany limit, usługa zostanie przerwana.

Mogą Cię również zainteresować