Resume Writing Service Reviewsw Free Essays Om Jfk Speech To Steel Prices Physical Therapy Aide Cover Letter The First Stone Essay Format Essay About Introduce Yourself Sample Of Movie Review Essay

Zakupy grupowe pod koniec 2011 roku

przez Daria Duszyńska

Już czterech na pięciu internautów zna serwisy zakupów grupowych – tak wynika z najnowszych badań MillwardBrown SMG/KRC przeprowadzonych na zlecenie serwisu Citeam.pl.

źródło: www.sxc.hu
źródło: www.sxc.hu

Ten ostatni podsumował również pierwszą w Polsce kampanię zakupów grupowych, którą realizował w październiku 2011 roku. Portal notuje obecnie ponad 2,5 razy częstsze odwiedziny w porównaniu do września ub.r.

Znajomość istnienia zakupów grupowych w Polsce znacząco wzrosła – obecnie stanowi aż 78% w grupie internautów i wzrasta wraz z poziomem wykształcenia. Możliwość kupowania z dużymi rabatami kojarzą również bardziej mężczyźni niż kobiety. Internauci spytani o to, skąd czerpią wiedzę na temat zakupów grupowych, wskazali głównie internet (85%), a następnie rodzinę oraz znajomych (57%) – tak wynika z badań przeprowadzonych dla Citeam.pl przez MillwardBrown SMG/KRC.

Osoby znające zakupy grupowe stwierdzają, że dzięki nim mogą zakupić daną usługę czy produkt znacznie taniej niż w innym miejscu – tak twierdzi 75% osób. Co szósty ankietowany postrzega zakupy grupowe jako pretekst do korzystania z nowych rzeczy za nieduże pieniądze, a 55% osób uważa, że kupując grupowo korzysta się z ofert, na które normalnie nie można sobie pozwolić.

Co motywuje Polaków do kupowania grupowo?

– Zbadaliśmy też, że wyznacznikiem motywującym do korzystania z ofert danego serwisu zakupów grupowych są ciekawe i atrakcyjne oferty. Na drugim miejscu znalazł się duży wybór kuponów zniżkowych, a dalej wymiar promocji i wygląd samego serwisu – im bardziej czytelny i prosty w obsłudze, tym lepiej. Dlatego też już przy okazji kampanii odświeżyliśmy Citeam.pl pod względem graficznym – dodaje Marta Krauze, dyrektor serwisu.

Citeam.pl w październiku 2011 przeprowadził pierwszą kompleksową kampanię zakupów grupowych w Polsce pod hasłem „Masz odwagę lekko zgrzeszyć?” Jej pokłosiem był nie tylko wzrost odwiedzin na serwisie o 250%, ale również zwiększona transakcyjność i wzrost poziomu świadomości marki.

Duży wzrost liczby użytkowników

Dzięki prowadzonym działaniom świadomość marki Citeam.pl jako serwisu zakupów grupowych wzrosła z 29% sprzed kampanii do 71% według badań pod koniec listopada. Tym samym serwis uplasował się na drugiej pozycji rankingu rozpoznawalności polskich platform zakupów grupowych notując największy skok w porównaniu do konkurencyjnych marek.

– Istotny wzrost nastąpił również w częstotliwości odwiedzin. Zanotowaliśmy aż 2,5 razy częstszy ruch na serwisie w porównaniu do września – październik zakończyliśmy z 2,175 mln real users. Co więcej, tendencja ta utrzymała się również po zakończeniu kampanii. Listopad zamknęliśmy z liczbą unikalnych użytkowników na poziomie trzykrotnie wyższym niż średnia przeciętnego miesiąca – mówi Izabela Jaskólska, marketing manager w Citeam.pl.

Największa rozpoznawalność marki wg analiz MillwardBrown SMG/KRC dotyczy mieszkańców dużych miast (powyżej 500 tys.) i plasuje się na poziomie 82%. Najwyższą świadomością zakupów grupowych pod flagą Citeam.pl charakteryzują się osoby młode – dotyczy to aż 77% Polaków w wieku 24-27 lat.

Badania dot. rozpoznawalności marki Citeam.pl i zakupów grupowych w Polsce zostały przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC w okresie 27.09-30.09.11 oraz w dniach 15.11-30.11 metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) na grupie internautów w wieku 24-35 lat, mieszkający w miastach 50 tys. +. Próba badania została dobrana w zależności wg płci, wieku i miejsca zamieszkania.

Mogą Cię również zainteresować