#YPR – Young People Revolution

przez Marek Wyrzychowski

Sytuacja młodych osób na rynku pracy jest trudna. Kończąc edukację muszą stawić czoła nieprzyjaznej sytuacji, co często skutkuje uczuciem zrezygnowania oraz podjęciem pracy poniżej swoich kwalifikacji i oczekiwań finansowych…

źródło: Flickr.comźródło: Flickr.com

Firma Vemma zauważyła ten problem i wspiera ruch #YPR (Young People Revolution), którego celem jest szerzenie przedsiębiorczości wśród młodzieży z całego świata.

Początki #YPR w USA

Ruch #YPR został zapoczątkowany w Stanach Zjednoczonych m.in. dzięki takim liderom Vemma jak Brad Alkazin czy Alex Morton. Odnoszący sukcesy w biznesie liderzy szybko zauważyli, że: – Ten biznes jest czymś więcej niż tylko sprzedawaniem napojów orzeźwiających. Pomagamy innym w realizowaniu swoich marzeń – mówi Alex Morton, który w wieku 23 lat został w firmie royal star ambasadorem zarabiając ponad ćwierć miliona dolarów.* Teraz młodzi liderzy pokazują swoim kolegom, w jaki sposób mogą osiągnąć podobne rezultaty i sukces.

Wysoka stopa bezrobocia w Europie

Rewolucja Młodych szybko rozprzestrzeniła się w Europie i przyciąga coraz większe rzesze młodych ludzi poszukujących alternatywnych źródeł zarobku w czasach kryzysu. Dane Eurostatu** z kwietnia 2013 roku wskazują na 0,9% wzrost bezrobocia wśród osób w wieku 18-25. W najgorzej dotkniętych zakątkach Europy takich jak Grecja, jest już ponad 50% młodych bez pracy. Dla porównania w 2008 roku stopa bezrobocia wśród młodych Europejczyków była o 0,6% niższa. Obecnie prawie co czwarty mieszkaniec starego kontynentu w wieku 18-25 jest bezrobotny. Na brak zatrudnienia bardziej narzekają mężczyźni (24,1%) niż kobiety (22,8%).

Poziom bezrobocia wśród młodych Europejczyków w wieku 18-25, źródło: #YPR Magazine.Poziom bezrobocia wśród młodych Europejczyków w wieku 18-25, źródło: #YPR Magazine.

#YPR to styl życia

Słucha inspirujących przemówień, aktywnie spędza dzień, uprawia sport, dba o zdrowie, uwielbia spotykać się ze znajomymi i dzielić się z nimi ciekawymi treściami na Facebooku, Twitterze czy Instagramie – tak w skrócie wygląda typowy #YPRowiec.

Ta definicja nie odnosi się do konkretnej grupy wiekowej tylko do każdego kto odnajduje w sobie ducha młodości i ma olbrzymi apetyt na życie. Ukłuty na początku ubiegłego stulecia przez Henri Bergsona termin Élan vital (fr. „pęd życiowy”) doskonale pasuje do idei zawartych w ruchu Rewolucji Młodych. Przekazywanie pozytywnej energii, zdrowy styl życia i niezależność finansowa to jego trzy fundamentalne wartości. Zachowując otwartość i ciekawość młodzi mogą oderwać się od otaczającej ich szarej rzeczywistości i zacząć budować swoją wartość na rynku pracy z zupełnie nowym nastawieniem. Zdrowy styl życia pozwala im utrzymać pozytywne nastawienie i siłę w pokonywaniu codziennych problemów. Spotkania #YPRowców są pełne energii i mocnego przekazu nastawionego na odnoszenie sukcesów. Dzięki social media młodzi tworzą silną, międzynarodową społeczność osób o podobnych zainteresowaniach.

ReklamaReklama

Generation Mobile

Pojawienie się urządzeń mobilnych sprawiło, że przepływ informacji stał się szybszy niż kiedykolwiek. Pamiętasz filmy, na których aktorzy używali telefonów komórkowych wielkości cegły z wystającą anteną? Od 10-15 lat obserwujemy ciągły rozwój technologii i obecnie już ponad 48% mieszkańców Wielkiej Brytanii posiada smartphony. Według New Media Trend Watch*** w roku 2017 ta liczba wzrośnie do 65%! Trend smartphonów dotyczy nie tylko dorosłych, ale również dzieci i młodzież korzystającą z urządzeń mobilnych; rozmawiając, wysyłając SMS-y, oglądając filmy, dzieląc się treściami w internecie. Urządzenia mobilne są świetnym nośnikiem informacji w branży MLM. Dystrybutorzy mogą przekazywać sobie informacje i nawiązywać nowe kontakty w dowolnym miejscu i czasie bez konieczności używania komputera.

ReklamaReklama

Vemma jest prekursorem w wykorzystaniu urządzeń mobilnych w sektorze MLM i jako pierwsza firma w branży wprowadziła biznesową aplikację mobilną dla swoich brand partnerów. Dzięki niej w każdej chwili mogą oni sprawdzić statystyki związane ze swoim biznesem, nawiązywać nowe kontakty, dokonywać płatności czy tworzyć i zapraszać na firmowe wydarzenia. Aplikacje mobilne to część potencjału związanego ze smartphonami czy tabletami.

Dużą rolę w biznesie MLM odgrywają też social media. Raport Focus Mobile Future**** wykazuje, że 51% posiadaczy urządzeń mobilnych czyta posty znajomych na swoich smartphonach, a 61% robi to na tabletach. Dla porównania 37% z nich otwiera linki przesyłane przez znajomych na urządzeniach mobilnych i 46% na tabletach. Biznes MLM opiera się na codziennych spotkaniach i przekazywaniu informacji. Social media są więc idealnym narzędziem do prowadzenia własnego biznesu.

* Wyniki nie są typowe dla wszystkich brand partnerów. Sukces lub niepowodzenie każdego przystępującego do biznesu zależą od ich własnych wysiłków.

** Epp.eurostat.ec.europa.eu; Unemployment statistics – Statistics Explained; Access date: 1 July 2013.

***Report by New Media Trend Watch  
http://www.newmediatrendwatch.com/markets-by-country/18-uk/154-mobile-devices

****Report by ComScore
http://www.comscore.com/Insights/…/2013_Mobile_Future_in_Focus3

Mogą Cię również zainteresować