Niemal każdego dnia nikomu nieznani w MLM młodzi ludzie, szukając wzrostu swojej popularności a często również sposobu na zarabianie pieniędzy, piszą e-booki i sprzedają je w sieci jako poważnie wyglądające książki. Reklama, jak wiadomo jest dźwignią handlu. Podobnie jest z amatorskimi szkoleniami i rozmowami przed kamerą wideo, publikowanymi później na YouTube.”

Ilość informacji, która dociera do odbiorców za pomocą internetu jest już tak duża, że nowicjuszom w MLM ciężko połapać się w tym, kto ma rację i jak należy działać w marketingu sieciowym, aby osiągnąć prawdziwy sukces. Okazuje się, że internet, ze względu na łatwy dostęp do publikowania własnych koncepcji i teorii, z jednej strony jest świetnym narzędziem do dzielenia się pasjami i nawiązywania kontaktów, ale z drugiej tylko pogłębia panujący chaos w zakresie informacji o zasadach działania w branży DS/MLM.

Idea powołania do życia Instytutu Edukacji MLM powstała w styczniu 2011 roku w czasie trwania zakopiańskiego Klubu Top Liderów MLM. Wówczas w głowie Piotra Zarzyckiego zrodziła się myśl, by połączyć wiedzę, energię i umiejętności kilku wybitnych liderów polskiego network marketingu i stworzyć szkoleniowy zespół na najwyższym poziomie. I takie właśnie osoby zostały trenerami w tym nowym na polskim rynku MLM przedsięwzięciu. Rozmowy ze szkoleniowcami na temat kształtu, idei oraz zasad funkcjonowania zakończone zostały w połowie lipca br.

Więc Instytut Edukacji MLM prowadzi niezależną działalność szkoleniową, specjalizując się w branży MLM. Nie zajmuje się rekrutacją do struktur. Podstawowym zadaniem instytutu jest podnoszenie wiedzy, a zwłaszcza umiejętności w zakresie szeroko pojętej sprzedaży i komunikacji osób zajmujących się budową biznesu MLM. Dzięki temu pierwszy raz w historii polskiego, każda z osób zajmujących się budową struktur w dowolnej firmie MLM ma dostęp do wiedzy i umiejętności jednych z najskuteczniejszych na polskim rynku liderów MLM. Teraz każdemu, kto zechce korzystać ze szkoleń i konsultacji Instytutu Edukacji MLM otwiera się droga do tej wiedzy oraz praktycznych umiejętności lidera, która zapewniła trenerom instytutu niekwestionowany sukces. Ponieważ zajęcia będą miały charakter warsztatów, każdy uczestnik szkoleń będzie mógł osobiście pozyskiwać umiejętności i wiedzę prowadzącą na coraz wyższe poziomy w biznesowej karierze.

– Instytut postawił sobie za cel, żeby każda osoba po zakończonych warsztatach wyjechała z przynajmniej jedną nową umiejętnością, niezbędną do budowania biznesu – powiedział nam Piotr Zarzycki, twórca i dyrektor Instytutu Edukacji MLM. – Podstawową jednostką szkoleniową będą całodniowe warsztaty. W całości będą one prowadzone przez poszczególnych trenerów w ich ulubionych tematach, jak również będą łączone przez dwóch, a nawet trzech trenerów na jednych zajęciach. Warsztaty będą mieć charakter otwarty, stworzymy również zajęcia wyjazdowe na zaproszenie liderów dla ich grup lub firm MLM – dodał.

Dodatkową korzyścią dla uczestników szkoleń Instytutu Edukacji MLM będzie możliwość indywidualnych konsultacji. To cenna możliwość zwłaszcza dla osób, które z różnych powodów pozostają bez pomocy swojego sponsora, a zależy im na tym, aby mieć możliwość konsultowania swoich działań.

Kim są trenerzy Instytutu Edukacji MLM? Piątkę z nich stanowią członkowie stworzonego przez „Network Magazyn” Klubu Top Liderów MLM: Piotr Zarzycki – założyciel i dyrektor instytutu, Renata Zarzycka, Natalia Ryńska, Justyna Radoń i Marcin Radoń oraz Piotr Wajszczak, były lider MLM, autor najlepszego profesjonalnego bloga 2010 w konkursie Onet.pl, obecnie redaktor współpracujący z „Network Magazynem”, specjalista Akademii MLM w zakresie konsultingu i doradztwa.

Przyglądając się niskiej wiedzy i tym samym małej skuteczności dystrybutorów branży MLM, inicjatywa szkoleniowa Instytutu Edukacji MLM wydaje się być niezwykle ważną. Nie ma wątpliwości, że treści przekazywane przez Top Liderów MLM podniosą wiedzę i umiejętności wielu dystrybutorów i liderów marketingu sieciowego. Spodziewać się należy, że jeśli trenerzy instytutu będą prowadzić szkolenia i konsultacje w taki sposób, jak to robią w swoich grupach, to szybko będzie zwiększać się ilość liderów w całej branży. Podniesienie skuteczności, zwiększenie niskich statystyk ludzi dochodzących w MLM do sukcesu jest podstawowym celem Instytutu Edukacji MLM.

Instytut nie chce być znany z tego, że jest znany, ale z tego, że jego „klienci” awansują w swoich biznesach na kolejne poziomy i każdego dnia będą coraz bliżej swojego biznesowego celu.

Zdaniem Piotra Zarzyckiego: – Najlepszą reklamą dla naszych działań będą sukcesy tych, którzy nam zaufali i zechcieli się uczyć od naszych trenerów. Nasz cel zahacza niemal o szaleństwo – tak, jak kiedyś nazywano żonę Renatę i mnie "Producentem Dyrektorów w Oriflame", tak teraz, dzięki pracy Instytutu Edukacji MLM chcemy „produkować” liderów dla wszystkich firm MLM. Zawsze mieliśmy wielkie cele, bo naszym zdaniem tylko takie motywują do wielkiego wysiłku, a ten niezbędny jest do odniesienia sukcesu. Tym razem jest identycznie. Czy damy radę? My od zawsze zamiast dawać sobie jedynie nadzieję, dawaliśmy sobie radę.

W ubiegłą sobotę odbyły się warsztaty Grupy GTM21, w której skład wchodzą założyciele Instytutu Edukacji MLM (powyżej fotorelacja). Natomiast pierwsze otwarte warsztaty zorganizowane przez instytut Edukacji MLM zatytułowane „Dekalog MLM w Praktyce” odbędą się 30 września br. w rzeszowskim Centrum Konferencyjnym Hetman. Jak się dowiedzieliśmy, Instytut Edukacji MLM ma w planie wiele inicjatyw, które przysłużą się całej branży MLM, w tym m.in. napisanie wspólnie przez wykładowców książki na temat biznesu MLM. Informacje o szkoleniach i całej działalności Instytutu Edukacji MLM znajdują się na stronie www.iemlm.pl.