Theo 201 Final Essay Questions Custom Thesis Writers Sites Us Speech Auditory Disorder English Essay Tourism Uses Of Science

WOŚP: podsumowanie internetowych zbiórek

przez Daria Duszyńska

Styczniowe finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy nieodłącznie kojarzą się z tysiącami wolontariuszy zbierających pieniądze do rock’n’rollowych puszek. Orkiestra i jej partnerzy mają jednak coraz ciekawsze sposoby na zaktywizowanie Polaków do wspólnego niesienia pomocy – stawkę podbija np. platforma charytatywna Allegro czy e-serce. PayU, partner finansowy WOŚP, podsumowuje tegoroczne zbiórki funduszy w sieci.

Kolejny finał orkiestry już za nami, lecz zbiórka środków jeszcze się nie zakończyła. Cały czas trwa też liczenie pieniędzy, które wpływają na konto WOŚP. Wszyscy z niecierpliwością czekają na ostateczne wyniki i – być może – nowy rekord w ilości zebranych funduszy. Jak dotąd na rachunek fundacji Jurka Owsiaka trafiło niemal 40 milionów złotych.

Siła internetu

Przez wiele lat głównym źródłem wsparcia finansowego dla WOŚP były pieniądze zbierane przez wolontariuszy oraz licytacja złotych serduszek. Jednak z roku na rok, wraz z rozwojem nowych technologii i upowszechnieniem się internetu, orkiestra coraz głośniej zaznacza swoją obecność także w świecie online.

– Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to wspaniała akcja, która uczy pomagania kolejne pokolenia, dorastające już w dobie internetu. Inicjatywy odbywające się w sieci znakomicie uzupełniają tradycyjne zbiórki, trwające w dniu finału na ulicach miast – mówi Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający w PayU SA. – Internet ma wielką moc integracji ludzi dla realizacji wspólnego celu. Nasza współpraca z orkiestrą pokazuje, że internauci nie są anonimową grupą zamkniętą w wirtualnym świecie, lecz silną społecznością, która potrafi zdziałać bardzo wiele dobrego – dodaje.

W 2000 roku internauci po raz pierwszy mogli wziąć udział w aukcjach internetowych WOŚP zorganizowanych przez Allegro. IX finał z kolei był więc pierwszym graniem Allegro w sieci. Formuła zyskała wielu zwolenników, a sumy zebranych pieniędzy rosły w lawinowym tempie. Podczas pierwszej zbiórki było to 113 222,76 złotych, a w tym roku kwota za wylicytowane przedmioty wynosi już ponad 3,6 mln zł i ma szansę wzrosnąć, ponieważ aukcje trwają jeszcze do 14 lutego. Jak dotąd dzięki aukcjom charytatywnym WOŚP obsługiwanym przez Allegro i PayU udało się zebrać łącznie już ponad 23,6 mln zł.

Licytuj z sercem

Na stronie www.aukcje.wosp.org.pl od początku grudnia 2012 odbyło się już ponad 40 tysięcy aukcji. Każdy może kupić lub sprzedać dowolny przedmiot i przekazać środki dla WOŚP. PayU zapewnia bezprowizyjną obsługę płatności, dzięki czemu każda uzyskana w ten sposób złotówka jest w całości przekazywana na rzecz orkiestry. Za wylicytowany przedmiot można zapłacić kartą płatniczą lub szybkim e-przelewem. Po wybraniu tej drugiej możliwości system PayU przekierowuje internautę na stronę banku, gdzie formularz przelewu jest już wypełniony, wystarczy tylko potwierdzić płatność. Tradycyjnie już na aukcje WOŚP trafiają przedmioty przekazane przez znane osoby.

W tym roku internauci mogli licytować między innymi słynny stół ze studia TVN przekazany przez Kamila Durczoka – przedmiot osiągnął kwotę aż 15 tys. zł. Fani „czarnego sportu” licytowali motocykl Tomasza Golloba, który ostatecznie osiągnął cenę 16 tysięcy zł. Entuzjaści innych dyscyplin mieli okazję wesprzeć orkiestrę kupując pamiątki sportowe z autografami m.in. piłkarza Roberta Lewandowskiego i tenisisty Jerzego Janowicza.

Kup swój piksel

Już po raz drugi można było wspomóc WOŚP rozświetlając piksele e-serca. Olbrzymie logo orkiestry, początkowo całe szare, stopniowo wypełniało się kolorami w miarę kupowania przez internautów kolejnych pikseli. Po zebraniu 50 tys. zł. serce rozbłysło kolorami. Wciąż można jednak narysować w specjalnym edytorze dowolny wzór, pozostawić swój wpis czy  zadeklarować wpłatę. Jej wysokość odpowiada następnie ilości rozświetlanych pikseli. Wpłat można dokonywać za pomocą e-przelewu PayU lub mikropłatności YetiPay.

Do grania z WOŚP przyłączył się także portal Interia.pl. Na specjalnej stronie Pomagam.Interia.pl, internauci mogli dokonywać wpłat na konto WOŚP za pośrednictwem systemu PayU. Dzięki tej akcji na konto WOŚP wpłynęło 160 966 złotych.

Do końca świata i o jeden dzień dłużej

Fundacji Jurka Owsiaka można pomagać przez cały rok, nie tylko w trakcie hucznych finałów. Sposobów na to jest wiele, np. wpłaty za pośrednictwem serwisów społecznościowych (Facebook, SiePomaga.pl) czy darowizny online obsługiwane przez PayU. Z pomocą spieszą również operatorzy telefonii komórkowych – abonenci sieci Play na kartę mogą skorzystać z usługi Wspieram WOŚP, której aktywacja pozwala automatycznie przekazać 5% wartości każdego kolejnego doładowania na rzecz orkiestry.

Aby być na bieżąco ze stanem konta WOŚP i nie tylko, można także dołączyć do ponad pół milionowej rzeszy fanów na Facebooku. Dzięki specjalnej aplikacji każdy może „przypiąć” do swojego zdjęcia profilowego orkiestrowe serduszko.

Mogą Cię również zainteresować