Sample Cv For Executive Secretary Resume Objective For Commerce Students Resume Sample Pdf Resume Pays Bas Danemark 2012 Taux Dinteret Livret A Explication Essay

WOŚP – o tym się mówi

przez Nina Olszewsk

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to fenomen w skali świata. Mobilizacja tysięcy ludzi, którzy mobilizują jeszcze większe zastępy w szczytnym celu – media nie mogą patrzeć na to obojętnie. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, jak wygląda medialna popularność WOŚP w prasie i internecie w ostatnich kilku latach: to dziesiątki tysięcy publikacji i wielomilionowy ekwiwalent reklamowy.

źródło: Wosp.org.plźródło: Wosp.org.pl

Ponad 950 razy w prasie i około 11,4 tys. razy w internecie – tyle razy napisano o 21 Finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy między 1 a 14  stycznia 2013 roku. Finał miał miejsce w niedzielę 13 stycznia, więc czas na setki publikacji relacjonujących i podsumowujących zdarzenie jeszcze przyjdzie. Dla porównania, w styczniu zeszłego roku o Finale WOŚP napisano w internecie ponad 17,5 tys. razy i 1,7 tys. w prasie.

WOŚP 2010-2012: czasem spadek, czasem wzrost

W latach 2010-2012 orkiestra odnotowała niewielki spadek liczby publikacji w prasie, za to wzrost w internecie. Najmniej publikacji prasowych było w roku 2012 – 5,3 tys. Najwięcej w 2010 – 6,4 tys. Najwyższy wynik dla internetu – z roku 2012 – wyniósł prawie 50, 5 tys. materiałów. To ponad 8 tys. publikacji więcej niż w roku 2010.

WOŚP w internecie – orkiestra rządzi zimą

Nie jest zaskoczeniem, że punktem kulminacyjnym internetowych publikacji i dyskusji o Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy jest co roku styczeń. Jedynym odstępstwem od normy był lipiec 2010, gdy WOŚP zagrał wyjątkowo latem dla powodzian, a Jurek Owsiak rozpoczął dyskusję w mediach listem do prezesa TVP na temat misji telewizji publicznej.

Tyle warta jest orkiestra w prasie

Ekwiwalent reklamowy jest to wskaźnik wyrażony w złotówkach – obrazuje kwotę, jaką należałoby wydać na reklamę o tej samej powierzchni (w cm2) co artykuł poświęcony danemu zagadnieniu, w określonym typie prasy (koszt reklamy różni się w zależności od tytułu prasowego i jest wyliczany na podstawie cenników reklamowych poszczególnych gazet). Z analizy publikacji prasowych na temat WOŚP wynika, że już w 2010 roku artykuły na temat orkiestry warte były więcej niż 50 mln zł i wartość ta z roku na rok rośnie. Łącznie trzy ostatnie lata przyniosły orkiestrze ekspozycję o wartości niemal 160 mln zł.

Orkiestra i jej dyrygent oraz inne atrakcje

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy generuje większe zainteresowanie mediów niż jej medialna twarz – Jurek Owsiak oraz Przystanek Woodstock razem wzięte.   

Podobnie wyglądają proporcje publikacji na temat badanych zagadnień w internecie:

Mogą Cię również zainteresować