źródło: www.sxc.hu źródło: www.sxc.hu

Niektóre marki świadomie wykorzystują takie działania do budowy swojego wizerunku, jednak znaczna większość w ogóle nie docenia ogromnego potencjału, jaki daje marketing wyszukiwarkowy. Marka AdSeo postanowiła sprawdzić, jak branża samochodowa wykorzystuje marketing internetowy w swoich działaniach i jakie efekty osiąga. Wybór padł na dwanaście marek najpopularniejszych samochodów osobowych. W raporcie znalazły się więc takie marki jak: Fiat, Ford, Mazda, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Toyota, Volkswagen i Volvo. Przeprowadzone badania pozwoliły na przygotowanie raportu, który opublikował SEM Specialist – „Widoczność w naturalnych wynikach wyszukiwania Google.pl popularnych marek samochodów osobowych”.

Twórcy raportu określili na samym początku, że wcielają się w internautę zainteresowanego kupnem samochodu rodzinnego, dla którego ważne są informacje od innych użytkowników, a on sam nie ma wiedzy specjalistycznej. Jedyne, czym dysponuje, to marki samochodów, które kojarzy. Najważniejszym sprawdzanym parametrem było: bezpieczny samochód rodzinny. W dalszej kolejności takie frazy jak: samochód dla rodziny z dzieckiem, wygodny samochód rodzinny, pojemny samochód rodzinny, bezawaryjny samochód rodzinny, samochód rodzinny przyjazny dla środowiska. Opracowany został również model, który stanowił punkt odniesienia dla badanych marek samochodowych. Model ten określał najkorzystniejszy dla potencjalnej marki rozkład wyników wyszukiwania dla pierwszych piętnastu pozycji. Wyniki badania dla każdej z analizowanych fraz pokazują podział stron znalezionych w wynikach wyszukiwania na kategorie oraz obecność poszczególnych marek w Search Engine Result Page.

Wyniki, które zostały uzyskane i przedstawione w raporcie są nader interesujące. Wnioski, jakie można z niego wyciągnąć to między innymi fakt, że producenci czy może raczej polscy przedstawiciele poszczególnych marek samochodowych powinni zdecydowanie bardziej przyłożyć się do dbania o swój wizerunek i obecność w wynikach wyszukiwania – to w końcu jeden z podstawowych i najczęściej wybieranych przez potencjalnych klientów, kanał poszukiwania informacji o ofercie. Zapraszamy do lektury raportu i przekonania się, która marka wypadła najlepiej, a które powinny jeszcze poprawić swoje działania: