Twórcy największych internetowych sukcesów spotykają się w Polsce

przez Magdalena Rejent

Już po raz drugi do Polski przyjeżdżają twórcy największych i najbardziej dochodowych przedsięwzięć w internecie, takich jak Google, LinkedIn, AltaVista czy Monster.com, aby porozmawiać na temat przyszłości i możliwości rynku internetowego w tej części Europy.


Gospodarka elektroniczna w Polsce rozwija się szybciej niż pozostałe branże, tempo jej wzrostu w ciągu kilku kolejnych lat będzie dwukrotnie większe niż tempo wzrostu PKB. Polski biznes elektroniczny jest drugim największym rynkiem internetowym w Europie Środkowo-Wschodniej. Drzemie w nim duży potencjał inwestycyjny, dlatego przyciąga tak znane nazwiska i największe firmy.

Do Polski przyjedzie e-biznesowa liga mistrzów – przedsiębiorcy, którzy zarządzają największymi biznesami internetowymi na świecie. Okazją do spotkania będzie międzynarodowa konferencja „e-nnovation – more than experience” organizowana w dniach 10-11 października w Poznaniu przez Grupę Allegro. Do Polski przyjedzie Don Dodge, twórca pierwszej wyszukiwarki internetowej AltaVista, były dyrektor ds. rozwoju w Microsoft, który obecnie zarządza i doradza developerom projektującym dla Google. Na e-nnovation będzie można spotkać także Erica Ly – współzałożyciela LinkedIn, najpopularniejszego społecznościowego serwisu biznesowego skupiającego ponad 100 mln użytkowników na całym świecie, który w tym roku debiutował na nowojorskiej giełdzie. Wśród gigantów biznesu internetowego obecny będzie Jeff Taylor, założyciel i dyrektor zarządzający Monster.com. Jest to największy na świecie serwis rekrutacyjny, który obecnie działa w 30 krajach a miesięcznie odwiedza go 30 milionów użytkowników.


– E-nnovation to spotkanie doświadczonych praktyków, a także przedsiębiorców, którzy chcą się angażować i inwestować w gospodarkę elektroniczną w Europie Środkowo-Wschodniej – mówi Alex Barrera, hiszpański inwestor i doradca w zakresie e-biznesu. – Polska jest bardzo aktywnym graczem na europejskim rynku internetowym, dlatego już po raz kolejny przedstawiciele największych marek przyjeżdżają tu, aby rozmawiać o rozwoju tej części gospodarki – mówi Magdalena Krukowska, dyrektor Ddziału komunikacji korporacyjnej Grupy Allegro. – W tym roku spodziewamy się około 500 gości, przedstawicieli branży z Europy Środkowo-Wschodniej, inwestorów, dyrektorów zarządzających w branży retail, którzy chcą zdobywać nowe kanały sprzedaży, a także właścicieli sklepów internetowych, dostawców rozwiązań i technologii wspierających aktywność w sieci – dodaje.

Podczas konferencji e-nnovation poruszane będą tematy związane z nowymi trendami w handlu, w sieci, płatnościami online czy technologiami mobilnymi – jak je wykorzystywać i przełożyć na realny zysk dla swojej firmy. Będzie także mowa o inwestowaniu w biznes internetowy na przykładzie gigantów z Doliny Krzemowej, między innymi IBM czy LinkedIn. Więcej informacji o konferencji na stronie www.e-nnovation.pl.

Organizatorem konferencji „e-nnovation – more than experience” jest Grupa Allegro, do której należy platforma handlowa Allegro i 72 innych serwisów w 16 krajach, głównie w Europie Środkowo-Wschodniej m.in.: na Ukrainie, Białorusi, Słowacji oraz w Czechach, Kazachstanie, Rumunii, Bułgarii, Rosji i Węgrzech.

Mogą Cię również zainteresować