Aby ułatwić odpowiedź serwis KatalogMarzen.pl przeprowadził badania preferencji Polaków, dotyczących tego co chcą dawać, a co otrzymywać w ramach niezapomnianego prezentu.

Polacy prezentem chcą spełniać marzenia i zaskakiwać

Według badań Katalogu Marzeń, dla aż 65% ankietowanych najważniejsza jest możliwość spełnienia marzenia osoby, której wręcza się prezent. Ponad połowa respondentów chce również, żeby podarunek był niepowtarzalny, oryginalny i niósł za sobą element zaskoczenia.

Operacja „prezent” – kobiety vs. mężczyźni

Wyniki potwierdzają również, że problem braku pomysłu na prezent jest wszystkim doskonale znany. Dla 50% badanych kobiet to największa trudność w wyborze podarunku. Mężczyzn w tej grupie jest o 4% więcej. Panowie ponadto o wiele mniej przejmują się ograniczeniami budżetowymi. Tylko 24% chce nabyć taki prezent, który zmieści się w założonej kwocie. U pań budżet jest traktowany bardzo serio i prawie połowa z nich nie przekracza nałożonych na siebie ram finansowych. Badanie pokazuje też ciekawą tendencję – mężczyźni dwukrotnie częściej niż kobiety wskazywali brak czasu na zastanowienie się, czym obdarować drugą osobę. Panie więcej uwagi poświęcają dokonaniu wyboru a mężczyznom zależy na szybkim podjęciu decyzji i finalizacji zakupu.

Polacy uwielbiają prezenty zaskakujące i te w formie przeżyć

Według badań, ponad połowa ankietowanych przez ostatni rok zarówno kupowała, jak i dostawała w prezencie kosmetyki lub perfumy. Ich potrzeby są jednak zupełnie inne. Aż 77% badanych wskazało, że chciałoby otrzymać prezenty, które ich zaskoczą, natomiast 72% najbardziej spodobałyby się również te, które są niematerialne, pozwalające przeżyć niezapomniane wrażenia.

Niezapomniane wrażenia, czyli co Polacy chcą przeżyć?

Wybierając wymarzony prezent mężczyźni najchętniej wskazują rozrywki motoryzacyjne. Jazdę autem sportowym lub rajdowym zaznaczyło łącznie aż 58% ankietowanych panów. Kolejnymi, pod względem atrakcyjności, są podniebne przygody. 22% mężczyzn chciałoby dostać w prezencie możliwość odbycia skoku spadochronowego, a 14% lot szybowcem.

Kobiety są bardziej nastawione na magię chwil, przyjemności dla ciała, relaks i ukojenie nerwów. Aż 40% pań, jako wymarzony prezent, wskazało weekend w romantycznym hotelu lub/i weekend w spa, a 33% masaże i zabiegi pielęgnacyjne.

Na podstawie analizy wyników badań przeprowadzonych przez Katalog Marzeń można stwierdzić, że tradycyjne prezenty otrzymywane przy różnych okazjach zaczynają być mniej atrakcyjne i ustępują miejsca tym, które są niematerialne, zaskakują i dają niezapomniane przeżycia.

KatalogMarzen.pl przeprowadził badanie internetowe na próbie 514 dorosłych Polaków. Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-30 listopada 2013 roku.