źródło: Flickr.comźródło: Flickr.com

Ile kosztują tradycyjne pączki? Ile pączków zjada przeciętny obywatel? Na te i wiele innych pytań odpowiada badanie platformy crowdsourcingowej. Z przeprowadzonego badania wynika, że Polacy są prawdziwymi pączkożercami. W tłusty czwartek zjemy średnio aż 4,6 pączka na głowę! Najchętniej pozwalamy sobie na zjedzenie pączka w towarzystwie (w pracy, szkole lub uczelni) oraz w domu z rodziną. Odpowiedzi sugerują także, że pączki zjemy dwa razy – w ciągu dnia i wieczorem, po powrocie do domu.

Tradycyjne łakomstwo

Choć tradycja obchodzenia tłustego czwartku różni się w zależności od regionu, pączki pozostają niekwestionowanym liderem rankingu przysmaków (41%). Tuż za nimi plasują się faworki, zwane także chrustem. Badani respondenci wymienili również inne karnawałowe przysmaki, które są typowe dla ich okolicy: oponki, pampuchy, gniazdka i racuchy.

Ile kosztują pączki?

Zdecydowana większość cukierni (aż 87%) deklaruje, że ceny nie zmieniają się w tłusty czwartek, a co dziesiąta planuje z tej okazji obniżki cen. Z kolei, jeśli planujemy większy zakup, to tylko w jednej na dziesięć zbadanych cukierni możemy liczyć na rabat przy większym zakupie (15 lub więcej pączków). Jednak zawsze warto zapytać o zniżkę, ponieważ wg zebranych danych możliwe jest uzyskanie nawet 20% rabatu.

Średnia cena tradycyjnego pączka we wszystkich zbadanych cukierniach w całej Polsce to 1,50 zł. Badanie jednak wskazuje na to, że wyższe ceny są rejestrowane w większych miastach. W ośrodkach z ponad stutysięczną populacją średnia cena pączka to 1,75 zł. W średnich miastach cena karnawałowego przysmaku wyniosła tyle, co średnia krajowa, czyli 1,50 zł. W małych ośrodkach (poniżej 20 tysięcy) ceny pączków są najniższe – 1,40 zł. Co ciekawe, cena nie jest uzależniona wyłącznie od lokalnego rynku czy wielkości miasta. Zarówno najtańsze (poniżej 1,20 zł) i najdroższe (powyżej 2,50 zł) pączki znaleziono jednocześnie w Warszawie, Częstochowie i Jastrzębiu Zdrój.

Pączkujące źródło wiedzy

Badanie zostało przeprowadzone w ciągu zaledwie 24 godzin. Zbadane zostały ceny, typowe rabaty, najczęściej dostępne warianty pączków i innych okolicznościowych przysmaków. Badanie crowdsourcingowe było możliwe dzięki firmie Skilltelligence, która skierowała kilkuset swoich wykonawców do cukierni w całej Polsce, aby sprawdzić stan przygotowań rynku do tłustego czwartku.

Skilltelligence to samoobsługowa platforma umożliwiająca uzyskanie natychmiastowego dostępu do wiarygodnej i aktualnej informacji rynkowej z pomocą tysięcy precyzyjnie sprofilowanych, współpracujących z nią wykonawców w całej Polsce. Kluczowymi atutami rozwiązania są szybkość definiowania zadań badawczych, natychmiastowy dostęp do wyników online przy konkurencyjnych kosztach realizacji. Skilltelligence bazuje na rozwiązaniach crowdsourcingowych, łączących możliwości stwarzane przez nowoczesne urządzenia przenośne z potencjałem dużych grup wykonawców.