Wykład w pierwszym dniu szkolenia prowadzony był przez Krzysztofa Żygadło. Opierał się on na dziele Don Miguela a Ruiza zatytułowanym “Cztery umowy”. Tytułowe cztery umowy to kolejno: “Bądź nieskazitelny w słowach”, “Nie bierz nic do siebie”, “Nie zakładaj nic z góry”, “Zawsze rób wszystko najlepiej”. Umowy te miały nam pomóc w drodze do wolności, która głównie polega na przełamywaniu starych nawyków. W trakcie szkolenia odbyliśmy szereg ćwiczeń, które pozwoliły nam odkryć nasze nawyki i wyklarować drogę do zerwania z nimi. Zatem na plan pierwszy wysunięte zostały duchowe aspekty dążenia do osiągnięcia naszych celów. Cenne wskazówki pozwoliły nam zrozumieć, że nie należy uogólniać naszego życia i stosować sprawdzonych metod, gdyż każda sytuacja jest inna, wyjątkowa. Żyjąc w harmonii ze sobą i światem z łatwością osiągniemy sukces.

Drugi dzień szkolenia poświęcony był tematyce marketingu sieciowego, a prowadzony był przez gościa specjalnego Macieja Maciejewskiego, redaktora naczelnego jedynego w Polsce niezależnego pisma poświęconego MLM. Poznaliśmy kilka ciekawostek dotyczących branży, mianowicie: – To zdecydowanie człowiek jest najważniejszym elementem marketingu sieciowego. W 2010 roku udało nam się stworzyć w Polsce Klub Top Liderów MLM – to jedyny taki twór na świecie, skupiający w sobie prawdziwych liderów branży. Posiadacie w nim swojego przedstawiciela – Aleksandrę Błotko. “Network Magazyn” podjął współpracę z Uniwersytetem Gdańskim i Uniwersytetem im. Mikołaja Kopernika, gdzie w ramach klubu prowadzimy teraz wykłady dotyczące MLM. Edukowanie i informowanie pozwala na przełamywanie stereotypów związanych z marketingiem sieciowym, które w dalszym ciągu utrzymują się wśród polskiej społeczności. Od 3 lat odbywa się w Polsce Polish National Sales Awards, a od 2 lat posiadamy w tym prestiżowym konkursie swoją kategorię “Menedżer branży MLM” – mówił Maciejewski.

Część merytoryczną wykładu otworzyło pytanie “Dlaczego marketing sieciowy?”. Przy ilości plusów jakie wynikają z działalności w MLM pytanie wydaje się być zbyteczne. Biznes ten pozwala rozwijać skrzydła wymagając od nas jedynie wkładu pracy i czasu. Do podstawowych zalet można zaliczyć tutaj: minimalny wkład gotówki w rozpoczęcie biznesu, niskie koszty prowadzenia biznesu, niezależność finansową i wolność, może być pracą dodatkową, daje możliwość doskonalenia, nauki i samorealizacji, dowolność wyboru miejsca i czasu pracy, równość w możliwości osiągania sukcesu. Zalety te wpływają na prężny rozwój branży MLM w Polsce o czym świadczy sprzedaż netto wszystkich przedsiębiorstw na rok 2009 wynosząca 2 mld 280 mln złotych – to wzrost o 4% w stosunku do roku 2008. Ponadto, jak wykazują statystki, sprzedażą bezpośrednią zajmuje się w Polsce ok. 870 tys. osób a liczby te wciąż rosną.

Przeprowadzone przez niezależną firmę badawczą ankiety świadczą o tym, że coraz łatwiej dostrzegamy korzyści płynące z bycia sprzedawcą bezpośrednim, a przed korzyściami finansowymi dostrzegamy również możliwość zakupu produktów po niższej cenie i możliwość poznania nowych osób. Profesjonalizm polskich sprzedawców bezpośrednich oceniany jest w 49,9% za dość dobry. Ponad 20% osób w branży to osoby z wyższym wykształceniem. Kolejnym omówionym punktem były wady marketingu sieciowego. Otwierając swoją działalność gospodarczą napotykamy się w Polsce z wieloma barierami i problemami. Wizerunek branży jest nierzadko niszczony przez pseudo-znawców. Często spotykamy się również z krytyką “znawców” tematu, którzy twierdzą m.in. że w MLM nie da się zarabiać.

Jak odnieść sukces w MLM? Potrzeby jest KOP. Ten żartobliwy skrót kryje przesłanie. Pierwsze litery to skróty od kompetencji, odpowiedzialności i pewności. Zatem niezbędne w osiągnięciu sukcesu okażą się tutaj: nauka, samodyscyplina, rzetelność i etyka z biznesie oraz przekonanie o działaniu sprzedawanych produktów. Dopiero wtedy, kiedy sami coś wypróbujemy i przekonamy się o skutkach działania danego produktu, możemy polecać go innym. Bądźmy pewni tego co robimy i tego co sprzedajemy. Słowa bez pokrycia nie przybliżą nas do sukcesu.

Ważne byśmy skupiali się na tym co robimy. Działając w kilku firmach nie osiągniemy sukcesu, z każdego czerpać będziemy jakiś dochód, ale nie będzie on porównywalny z tym, co moglibyśmy osiągnąć w jednym, dając z siebie wszystko.

Powinniśmy regularnie uczestniczyć w organizowanych szkoleniach i zgłębiać swoją wiedzę. Nie spoczywajmy na laurach, zawsze znajdzie się coś, czego nie wiemy. Ważne by doskonalić swoje umiejętności i wciąż się dokształcać. Zwieńczeniem wykładu było zapoznanie się z 10 przykazaniami marketingu sieciowego wg. Macieja Maciejewskiego, które obowiązkowo powinny znaleźć się na biurku każdego sprzedawcy bezpośredniego.

Wykorzystujmy odpowiednio chwilę, która trwa, angażując się w swoją pracę a osiągniemy sukces. MLM stoi przed nami otworem. Jak się okazało, nasza grupa menedżerów K-Link Poland, biorąca udział w szkoleniu w Wadowicach znalazła się w odpowiednim miejscu o odpowiednim czasie. Z wiedzą zaczerpniętą z wykładów z red. Maciejem Maciejewskim skazani jesteśmy na sukces.