System zarządzania domowymi zakupami

przez Rafał Krzyżański

Listonic to system zarządzania domowymi zakupami poprzez listy zakupów tworzone za pomocą darmowej aplikacji mobilnej oraz w internecie. Z aplikacji korzysta już ponad 130 tysięcy użytkowników, co stawia portal w czołówce polskich aplikacji mobilnych.


W grudniu 2011 roku w aplikacji Listonic.pl wprowadzono dwie nowe funkcje. Pierwsza, dobór promocji ze sklepów do produktów na liście zakupów, pozwala kupować taniej. Użytkownicy nie muszą przeglądać gazetek promocyjnych aby wiedzieć, co mogą kupić taniej. Listonic robi to za nich. Obecnie dopasowuje oferty ze sklepu Real. Funkcję wprowadzono w grudniu i będzie rozwijana o kolejne sklepy. W praktyce wygląda to tak, że jeśli na liście zakupów znajdują się produkty, które w Real można kupić taniej, Listonic informuje o tym pokazując promocję na liście zakupów zarówno w telefonie, jak i na stronie www.

Druga wprowadzona funkcja – w aplikacji na Androida i iPhone’a, to skaner kodów kreskowych. Dla kasjerki kod kreskowy zawiera nazwę produktu i cenę. Dla Listonic kod kreskowy to rozbudowana baza informacji. Po zeskanowaniu kodu z opakowania użytkownik zobaczy zdjęcia produktu, oceny i komentarze użytkowników, a także rozbudowany opis. Każdy w Listonic może dodać własne zdjęcia produktów, ocenić je i skomentować. Funkcję uruchomiono przy współpracy z firmą Knorr, która jako pierwsza zdecydowała się na opcję rozszerzoną. I tak, po zeskanowaniu kodu produktu Knorr, użytkownik zobaczy np. przepisy kulinarne z użyciem skanowanego produktu. Daje to użytkownikowi dostęp do rozbudowanej informacji na temat produktów.

Mogą Cię również zainteresować