Konkurs rozpoczął się w lutym ub. roku i trwał do końca stycznia br. Aby wyłonić najlepszych w tej branży wydawnictwo „Regiony” prowadziło cykliczne badania sondażowe, głównie na targach spożywczych, które mają na celu ocenę jakości produktów rolno-spożywczych. Najważniejszymi weryfikatorami tego sektora usług byli konsumenci, którzy na co dzień kupują badane produkty. Wyniki badań oraz suma wszystkich głosów spływających do redakcji wydawnictwa zadecydowały o pozycji na liście laureatów.

„Dużą pomoc w wyborze laureatów okazały nam Izby Rolnicze z terenu kraju, jak również wydziały rolnictwa poszczególnych miast, starostw i gmin, które najlepiej były zorientowane, kto na danym terenie czy też w regionie zasługuje na wyróżnienie. Dla klienta, który idzie do sklepu na zakupy ważna jest nie tylko marka oraz to, aby dany produkt był smaczny, ale również dostępny dla każdego z nas. Jest to bardzo istotne w dobie, kiedy półki naszych sklepów uginają się od towarów, a media bombardują nas reklamami produktów poszczególnych firm, które zachwalają swoje wyroby, a które nie zawsze muszą być dobre i smaczne. Wszechobecny marketing często nie idzie w parze z jakością. Stąd też często odwołujemy się do opinii tych, którzy już kosztowali danego wyrobu i są zadowoleni z jego jakości. Często polegamy na rekomendacji kogoś, kto zagwarantuje nam trafność dokonanego wyboru. Obie te cechy łączy konkurs Mistrz Rolnictwa i Przetwórstwa. Bo to właśnie opinie konsumentów biorących udział w sondażu decydują o wyłonieniu lidera w danej kategorii” – czytamy na stronie internetowej wydawnictwa „Regiony”.