Rozwój coachingu w Polsce

przez Katarzyna Wagner

Według szacunków Polskiej Izby Szkoleniowej wartość rynku szkoleń indywidualnych (coachingu) w okresie ostatnich 2 lat może sięgać nawet ponad 33 mln zł. Na dzień dzisiejszy blisko 15% firm w Polsce deklaruje zainteresowanie coachingiem.


Takie są wyniki raportu „Szkoła dla Coacha”. Coaching to działania wspomagające dla firm i osób indywidualnych, które polegają na odpowiednim kierowaniu rozwojem kompetencji i umiejętności tak, by podniesienie kwalifikacji przyniosło wymierne efekty dla danej osoby lub organizacji. Zależnie od grupy, do której jest adresowany, wyróżniamy: business coaching, dedykowany menadżerom, coaching w zakresie budowania ścieżki kariery związany z rozwojem kompetencji zawodowych, a także life coaching, który rozwija umiejętności przydające się w życiu prywatnym.

Według ostatniego raportu „Coachowie – Polska i Europa” sporządzonego przez Polską Izbę Szkoleniową, do 2012 roku zawód ten będzie wykonywało ponad 3 000 osób, a wartość samego rynku będzie oscylowała wokół 33-34 mln zł. Większość osób odpowiedzialnych za szkolenia indywidualne w Polsce to ludzie młodzi, poniżej 30 roku życia. Ten system szkolenia w Polsce, pomimo fazy rozwoju i walki o rozpoznawalność, zaczyna stawać się coraz popularniejszy.

Mogą Cię również zainteresować