Recepta na zadowolenie z pracy

przez Maciej Badowski

Według naukowców z Affinity Health At Work, mówienie przełożonym i współpracownikom o tym, co się myśli na ich temat, jest działaniem prozdrowotnym. Dobra i sprawna komunikacja to podstawa zdrowego związku w biznesie.


Umiejętność, a przede wszystkim możliwość udzielenia przełożonym i współpracownikom informacji zwrotnej, przekłada się na poczucie większego zadowolenia z pracy, zmniejszenia poczucia stresu i w efekcie na lepsze zdrowie. Organizacja z Affinity Health At Work przebadała 150 menedżerów i 500 pracowników na okoliczność udzielania informacji zwrotnej. Okazało się, że tam, gdzie takie informacje są możliwe ludzie są nie tylko bardziej spokojni i zadowoleni z pracy, ale również menedżerowie postrzegani są jako bardziej efektywni. Również informacja zwrotna na temat tego, jak postrzega się szefa pozwala na wprowadzanie zmian w swoje zachowanie i sposób pracy. Te zmiany sprawiają, że komunikacja i współpraca w zespole się zwiększa, a dzięki temu lepiej i szybciej można realizować zadania, środowisko pracy jest mniej stresogenne.

Oczywiście, aby informacja zwrotna mogła odnieść efekt i wpłynąć na otwartość na zmiany nie może być zwykłym narzekaniem czy chwaleniem, lecz konstruktywną opinią na temat metod pracy czy działania przełożonego. Dlatego, organizatorzy badań zamierzają w najbliższym czasie opracować zestaw pytań, za pomocą których menedżerowie będą mogli oceniać pracę swoich współpracowników, a lista ta dostępna będzie na stronie organizacji.

Mogą Cię również zainteresować