źródło: flickr.comźródło: flickr.com

Serwis pozwala przedsiębiorcom bezpiecznie i najtaniej na rynku wymieniać się e-fakturami w zgodzie z obowiązującymi przepisami Ministerstwa Finansów. Miedzyfirmami.pl upraszcza do minimum formalności związane z posługiwaniem się fakturami elektronicznymi. Jego użytkownicy zamiast zawierać umowy ze wszystkimi kontrahentami, podpisują tylko jeden dokument przy rejestracji w serwisie. Przedsiębiorcy mogą z pomocą serwisu – elektronicznego listonosza – wysyłać i odbierać dokumenty w dowolnym formacie.

– Naszym celem jest ułatwienie użytkownikom przejścia z tradycyjnego, papierowego obiegu dokumentów na obieg elektroniczny. Równie ważne jest też ograniczenie formalności, z jakimi spotyka się każda firma, która chce posługiwać się e-fakturami – tłumaczy Marek Rudziński, pomysłodawca serwisu. Wg twórców z jego pomocą można przesyłać e-faktury najtaniej w Polsce, gwarantuje bowiem ceny niższe w porównaniu z tymi, jakie oferują rozwiązania dedykowane i platformy EDI.

Jedna umowa zamiast wielu

Aby korzystać z usług serwisu, wystarczy się w nim zarejestrować. Elementem rejestracji jest podpisanie tzw. umowy gwiaździstej, która pozwala – bez żadnych dodatkowych formalności – wymieniać się e-fakturami ze wszystkimi przedsiębiorstwami zarejestrowanymi w serwisie. Obecnie polskie prawo nakazuje przedsiębiorcom przesyłającym i odbierającym faktury w wersji elektronicznej zawieranie odrębnej umowy na wymianę e-faktur z każdym przedsiębiorcą, z którym zamierza wymieniać się takimi fakturami. Jeśli firma ma wielu odbiorców, samo zawieranie i archiwizacja tego typu umów stanowi istotną przeszkodę.

– Zdecydowaliśmy się zastosować rozwiązanie, które ogranicza do minimum formalności związane ze stosowaniem e-faktur. Wystarczy jeden podpis na umowie gwiaździstej, by móc wymieniać się e-fakturami z innymi użytkownikami serwisu – mówi Aneta Jarczyńska, odpowiedzialna za powstanie Miedzyfirmami.pl . Umowa gwiaździsta zapewnia pełną zgodność serwisu z obowiązującymi przepisami. Wybrane prawno-podatkowe aspekty związane z obiegiem dokumentów w serwisie, były przedmiotem opinii wiodącej firmy doradczej PwC.

Tani obieg e-faktur to szansa na oszczędności

Według najnowszego raportu PKPP Lewiatan w Polsce wystawia się rocznie 1,5 mld faktur. Przyjmując, że koszt wydruku, przesyłu, przepisania do systemu finansowo-księgowego i archiwizacja jednej faktury papierowej wynosi od 1,5 do 4,5 złotych, koszty obrotu fakturami papierowymi w skali kraju wynoszą od 2 do 7 mld złotych rocznie. Z pomocą Miedzyfirmami.pl można wysłać e-fakturę za kwotę od 0 do 0,16 zł. Nawet przy niewielkiej skali, dla firmy szukającej oszczędności, zrobi to różnicę.

– Odbieranie e-dokumentów jest bezpłatne. Firmy, które wysyłają do 5 e-dokumentów na miesiąc również korzystają z serwisu za darmo. Przedsiębiorcy mający większe potrzeby, mogą wykupić pakiety: od 16 zł netto za wysłanie do 100 e-dokumentów do 2 750 zł netto za wysłanie do 25 000 e-dokumentów. Ceny są więc wielokrotnie niższe w porównaniu do kosztu tradycyjnej wysyłki i znacznie niższe w porównaniu do kosztu wysłania e-faktury z pomocą alternatywnych rozwiązań informatycznych, jak np. platformy EDI – dodaje Marek Rudziński.

Miedzyfirmami.pl to serwis adresowany do każdej firmy i branży, od mikrofirmy do wielkiej organizacji. Zdaniem jego pomysłodawców usługami serwisu będą zainteresowani wszyscy, którzy chcą obniżać koszty operacyjne, wdrażać elektroniczny obieg dokumentów i unikać zbędnych formalności.