Potencjał serwisów geolokalizacyjnych w Polsce

przez Marek Wyrzychowski

Potencjał serwisów geolokalizacyjnych w Polsce prezentuje najnowszy raport agencji interaktywnej SoInteractive i IRCenter pt. CHECK-IN. Autorzy analizują najpopularniejsze, dostępne dla polskich użytkowników serwisy: Foursquare, Facebook Places i Gowalla.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

Twórcy raportu zastanawiają się również nad powodami, dla których dotychczasowi użytkownicy serwisów check-inują się w danym miejscu oraz przyglądają się potencjałowi geolokalizacji w kontekście działań marketingowych.

Rynek usług geolokalizacyjnych w Polsce wciąż stawia pierwsze kroki. Na chwilę obecną z rozwiązań tych korzystają przede wszystkim osoby zainteresowane nowinkami technologicznymi w obrębie mediów społecznościowych. Typowemu użytkownikowi, niezaznajomionemu ze zjawiskiem social mediów, geolokalizacja wciąż kojarzy się z GPS-em w samochodzie. Jednocześnie stale rośnie rynek smartfonów i urządzeń mobilnych, co pozwala przypuszczać, że grupa osób korzystających z tych urządzeń nie umknie czujnemu oku marketerów. Kolejne możliwości dotarcia z bardziej spersonalizowanym komunikatem do grupy docelowej to wystarczający powód, dla którego geolokalizacja najprawdopodobniej na stałe zagości w życiu codziennym konsumentów. Czyli klientów sektora DS/MLM również. Zapraszamy do pobrania i zapoznania się z treścią raportu wszystkich menedżerów budujących swój marketing sieciowy przy wykorzystaniu internetu/nowych mediów: http://sointeractive.pl/raport.

Mogą Cię również zainteresować