źródło: www.flickr.com źródło: www.flickr.com

Jak wynika z badań, smartfony głównie kupujemy na użytek własny, tak odpowiedziało 66% respondentów. Na drugim miejscu znaleźli się właściciele firm z 13,5%. Prawie połowa ankietowanych – 40,6%, korzysta ze smartfonów w domu, a nie tylko poza miejscem zamieszkania. Jeżeli chodzi o producenta, to największą popularnością cieszy się Nokia. Do jej posiadania przyznało się 41,6% właścicieli smartfonów. Na kolejnych miejscach uplasowały się odpowiednio: Samsung z 25,6% rynku oraz Sony Ericsson, który posiada 20,4%. O dziwo dużo rzadziej wybierany jest iPhone – do jego posiadania przyznało się 8,8% badanych, Blackberry uzyskało zaledwie 5,1%.

Posiadacze smartfonów doceniają mnogość dostępnych w nich aplikacji. Tak samo dużą popularnością cieszą się te użyteczne, jak i te typowo rozrywkowe. Najchętniej użytkownicy instalują aplikacje darmowe, ale 30% respondentów jest gotowych zapłacić za interesująca ich aplikację. Ze wszystkich grup właścicieli smartfonów, najbardziej interesującą tworzą właściciele iPhonów. To właśnie oni chętniej poszukują informacji za pomocą internetu oraz spędzają więcej czasu na portalach społecznościowych w porównaniu z innymi użytkownikami smartfonów. Aż 40% użytkowników telefonu Apple ma zainstalowanych ponad 20 aplikacji. Są to głównie gry, pliki muzyczne, rozrywka oraz systemy nawigacji. Polacy chętniej korzystają z dostępnych aplikacji niż inni Europejczycy.