Polskie startupy ocenione

przez Magdalena Tyrka

12 grudnia br. opublikowany został raport o komunikacji wizualnej wybranych polskich startupów, którego pomysłodawcą był serwis OfficeWarriors.pl. Wśród serwisów, które oceniane były na podstawie trzech kryteriów zwycięzcą został startup Manubia.pl.


Podczas pierwszych odwiedzin na stronie najważniejsze jest pierwsze kilka, kilkanaście sekund. To one w głównej mierze decydują o naszym ogólnym wrażeniu. Podczas tej krótkiej chwili serwis nie tylko musi nas zainteresować, ale przede wszystkim dostarczyć wszystkich niezbędnych informacji o swoim działaniu.

Twórcy startupów, skupiając się na pomyśle oraz jego funkcjonalności zapominają czasem, jak zasadniczą rolę ogrywa odpowiednie „opakowanie” projektów. Mając to na uwadze listę wybranych 12 startupów analizowano pod względem klarowności komunikacji profilu działalności, funkcjonalności layoutu oraz logo. Każdy z serwisów oceniany był w sakli 1-10, zaś oceny dokonywali eksperci z bloga dedykowanego designowi Studiumprzypadku.com.

Najwyższą notę otrzymał serwis Manubia.pl, umożliwiający zamówienie raportu o dowolnym sprzedawcy na Allegro lub eBayu. Intuicyjna konstrukcja informacji, przejrzysta szata graficzna oraz wzorowe logo zadecydowały o ostatecznej nocie, czyli 9. Tuż za Manubią, z oceną 8, uplasowały się startupy SaveUp.pl, Manifo oraz Benefitclub.pl.

Większość startupów budowana jest w podobny, stylizowany na amerykańską modę sposób. Nie jest to jednak zły kierunek rozwoju. Ważne jednak, aby podczas tworzenia serwisu kierować się kilkoma prostymi zasadami. Przede wszystkim minimalizm – jedno zdanie czasem wystarczy, aby oddać ideę projektu. Logo musi być czytelne oraz charakterystyczne, najlepiej w postaci ikony. Jeżeli brakuje na nie pomysłu warto pozostać przy samej typografii. Co najważniejsze – im szybciej użytkownik dojdzie do zasadniczego contentu – tym lepiej.

Patronami medialnymi raportu są serwisy MamStartup.pl, Wystartowali.pl, WspieramyStartupy.pl oraz CapitalConcept. W dniu publikacji raportu rozstrzygnięty został konkurs dla startupów, którego organizatorem był również serwis OfficeWarriors.pl. Jedną z konkursowych nagród było szkolenie z zakresu PR. Zwycięzcami został startup E-stolik.pl wybrany głosami internautów oraz Manubia.pl, o którego wygranej zadecydowało jury. Raport o komunikacji wizualnej startupów można również znaleźć na stronie http://www.slideshare.net/publicon/komunikacja-wizualna-polskich-startupw. OfficeWarriors.pl to serwis poświęcony designowi materiałów firmowych, Corporate Identity, sztuce przygotowywania i wygłaszania prezentacji.

Mogą Cię również zainteresować