POLSKI ORZEŁ 2017 czyli o rozwoju DS/MLM w Europie

przez Katarzyna Wagner

Seldia (Europejskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej) udostępniło wyniki rynkowe sektora DS/MLM za rok 2017. W tym kanale sprzedaży Europa zanotowała 3,5% wzrost. Same kraje członkowskie UE osiągnęły wynik o 2,4% wyższy niż rok wcześniej, natomiast Polska w tym samym okresie odnotowała wzrost aż o 4,6%.

Łączne obroty w tym sektorze szacowane są w Polsce na 3,3 mld złotych. Ogólnie rok 2017 należał zdecydowanie do udanych dla sektora sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy. Sprzedaż detaliczna w Europie przyniosła łączny obrót w wysokości 34 mld euro, zaś krajów członkowskich UE 29,8 mld. Wśród członków UE najsilniejszymi graczami jest piątka państw: Niemcy (14,8 mld euro), Francja (4,4 mld euro), Wielka Brytania (3,2 mld euro), Włochy (2,8 mld euro) oraz Polska z wynikiem ok. 1,0 mld euro. Niewątpliwie jest to sukces bo Polska stała się jednym z największych rynków w tej branży na terenie UE.

Europejczycy najchętniej kupowali produkty z tzw. kategorii wellness, tj. produkty związane m.in. z aktywnością fizyczną i zdrowiem. Udział tej kategorii w ogólnych obrotach wyniósł 33%. Kolejnym sektorem są produkty kosmetyczne oraz higieny osobistej, gdzie udział został zanotowany na poziomie 31%. Dużym zainteresowaniem cieszyły się artykuły gospodarstwa domowego (10%) oraz chemia gospodarcza (8%). Pozostałe kategorie to m.in. odzież i akcesoria, materiały wykorzystywane do remontów powierzchni mieszkalnych, książki i zabawki oraz jedzenie i napoje. Te zanotowały udziały między 7-2%.

– Bardzo optymistycznie patrzymy na wyniki zaprezentowane przez stowarzyszenie Seldia. Cieszy fakt bycia jednym z najlepiej rozwijających się europejskich rynków w branży. To sukces z którego możemy być dumni. Rynek europejski jest stabilny, ale wciąż rozwijający się. Widać to także na podstawie danych z ostatnich pięciu lat. Przyrost obrotów sprzedaży bezpośredniej w okresie 2013-2017 w Europie wyniósł 4,4 mld euro, a w państwach UE aż 5,2 mld euro i z roku na rok odnotowujemy coraz lepsze wyniki. Pokazuje to, że warto inwestować w ten rynek – stwierdził Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

W 2017 roku liczba osób współpracujących z firmami działającymi na rynku sprzedaży bezpośredniej i w systemie network marketing na terenie Europy wyniosła ponad 15 mln, z czego 78% to kobiety. W Polsce ta liczba wynosi 998 tysięcy osób, a kobiety stanowią wśród nich 85%.

Dorota ŚliwińskaDorota Śliwińska

Komentarz Doroty Śliwińskiej z firmy Souvre Internationale: – Takie statystyki bardzo mnie cieszą. Są one przede wszystkim wynikiem tego, że polskie kobiety wreszcie znalazły sposób na wybicie się i pokazanie swoich umiejętności przywódczych oraz organizacyjnych. Biorąc pod uwagę nasz wielopokoleniowy stosunek do kobiety-matki, pracującej na podrzędnych stanowiskach i za małe pieniądze zauważamy ewolucję, która doprowadza do sytuacji, kiedy dzięki zmianie postawy kobiet wobec siebie, w branży Polska zajmuje już 5 miejsce w UE. Dla mnie MLM był jedynym rozwiązaniem, które dało mi szansę na wykorzystanie możliwości zamieszkania w dowolnym kraju UE. Drugim powodem jest strach przed polskim systemem emerytalnym. Biorąc pod uwagę mój wiek, coraz bardziej zdaję sobie sprawę z faktu, że nie miałabym możliwości odłożenia dodatkowych pieniędzy z etatu na przysłowiową „starość”.

Paweł BanasiakPaweł Banasiak

Komentarz dr Pawła Banasiaka z firmy DuoLife: – Dane jakie podaje Seldia są doskonałym dowodem na to, że marketing sieciowy oraz tzw. „softmarketing” czyli system bez nacisku na sprzedaż przy jednoczesnym pokazaniu produktu, możliwości, systemu i społeczności, stanowi nie tylko ogromny potencjał biznesowy, ale staje się coraz bardziej popularną formą budowania biznesu i sieci dystrybucji. Jeśli do tego firma jest „poukładana” etycznie, moralnie, produkt jest dobry jakościowo, zarząd ma spójną wizję tego co chce osiągnąć, a do tego w sposób całościowy możemy wnosić wartość w życie innych ludzi to jest to najlepszy model w jakim można pracować i zarabiać. Jeśli ktoś mnie zapyta dlaczego wybrałem działalność w DuoLife to mam jedną krótką odpowiedź – rodzice mnie oszukali, mówili mi – „Paweł ucz się, a osiągniesz sukces i będzie super. Paweł pracuj a osiągniesz sukces”. Skończyłem 4 kierunki studiów, zrobiłem doktorat, wydałem trzy książki naukowe, jednocześnie rozwijałem się w biznesie tradycyjnym pracując przez 14 lat w największych korporacjach z różnych branż w tym kraju. Przeprowadziłem ponad 300 000 rozmów telefonicznych i ponad 7000 spotkań handlowych i zawsze musiałem coś sprzedawać, jednocześnie nigdy nie czułem, że odniosłem sukces jakiego pragnąłem. Od momentu, kiedy zacząłem współpracę z firmą MLM sam wybieram ludzi, z którymi chcę współpracować, inspiruję kolejne osoby, nie mam granicy górnych zarobków, sam decyduję o tym, kiedy pracuje, a kiedy nie pracuję a mój biznes i tak się buduje! Jest to jedyna droga do wolności nie tylko finansowej, ale też i „czasowej”. Polecam ten model każdemu, kto ma podobne do moich oczekiwania. Pamiętajcie – podpisując umowę o pracę, podpisujecie zrzeczenie się swoich marzeń!

Marlena MarczukMarlena Marczuk

Komentarz Marleny Marczuk z firmy DXN: – Żyjąc w świecie tak mocno  konsumpcyjnym cieszą mnie powyższe statystyki na temat sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego. Cieszy mnie, że najwięcej pieniędzy wydajemy na produkty mające na celu poprawę naszego zdrowia. I zdrowia naszych rodzin. Wyniki Polaków w modelu marketing wielopoziomowy są zdumiewające i napawające optymizmem, coraz więcej z nas otwiera się na inne, alternatywne do etatu modele pracy. Jesteśmy narodem niezwykle pracowitym, więc spodziewam się dalszych wzrostów branży . Długo szukałam odpowiedniego miejsca, które spełniałoby moje wymagania takie jak elastyczne godziny pracy, praca z domu, ciągły rozwój, kontakt z ludźmi… System MLM mi to zapewnił. Działam w firmie, która przede wszystkim stawia na zdrowie, na co dzień korzystam z jej produktów i z czystym sumieniem polecam jej asortyment innym ludziom, którzy cenią sobie zdrowy styl życia. Czy może być coś przyjemniejszego niż biznes przy alkalicznej kawie?

Małgorzata DanielMałgorzata Daniel

Komentarz Małgorzaty Daniel, eagle managera w firmie Forever Living Products: – System MLM jest biznesem, w którym doskonale poruszają się kobiety, dla których ta forma działalności jest zgodna z naszą naturalną potrzebą niesienia pomocy i dzielenia się wiedzą, a umiejętność nawiązywania trwałych relacji jest przecież podstawą do budowania biznesu przez wiele lat na wiele lat. Dzięki MLM w moim życiu zostały spełnione konkretne wartości. Biznes tradycyjny prowadzę od ponad 20 lat i jest on obarczony wieloma niedogodnościami i zagrożeniami związanymi chociażby z czynnikiem ludzkim, ale także z wysokimi kosztami prowadzenia tego typu działalności. Wejście w network marketing dało mi MOC i Siłę budowania dodatkowego biznesu opartego o Partnerstwo, Szacunek, Zaufanie oraz właściwe Relacje, które są podstawą w tym systemie – każdy z partnerów może wykorzystać swoje indywidualne umiejętności w zgodzie z własną Biostrukturą. Dało mi Luksus Budowania nowego biznesu bez ryzyka finansowego w taki sposób, który jest zgodny z wartościami indywidualnymi Przedsiębiorcy – tutaj każdy jest dla siebie Sterem, żeglarzem i okrętem. Mam teraz świetne Możliwości korzystania z wiedzy i doświadczenia Liderów, ciągłe dokształcanie się z zakresu wiedzy o biznesie, komunikacji, rozwoju osobistego. Możliwości osiągania finansowego sukcesu, opartego o indywidualną hierarchię wartości i potrzeb. Po półtora rocznej pracy w systemie MLM widzę wiele pozytywnych zmian, które zagościły w moim życiu. Widzę Ludzi, których poznałam na tej drodze i którzy otworzyli drzwi do Nowego, jakże ekscytującego Świata. Bardzo istotna jest dla mnie również możliwość dzielenia się wiedzą i umiejętnościami z moimi partnerami biznesowymi.

Daniel MokrzyckiDaniel Mokrzycki

Komentarz Daniela Mokrzyckiego z firmy Souvre Internationale: – Dlaczego zdecydowałem się akurat na tą drogę? Mam 22 lata. Do MLM trafiłem dzięki zaproszeniu na spotkanie. Od razu mi się to spodobało, a jak zapoznałem się ze statystykami tej branży, jak zobaczyłem, że jest ona bardzo rozwojowa to uznałem, że to bardzo przyszłościowy temat, bo przecież towary, które są tutaj w obiegu to głównie produkty z tzw. kategorii wellness czyli związane m.in. z aktywnością fizyczną i zdrowiem, produkty kosmetyczne oraz higieny osobistej, a także artykuły gospodarstwa domowego. Każdy człowiek, każda rodzina tego potrzebuje. Pozycja, którą w MLM osiągnąłem, zdecydowanie pozwala na spore podniesienie człowiekowi standardu życia. Mówię to z pełnym przekonaniem bez zbędnej pompy i bełkotu. Cenie sobie tę formę rozwoju, bo pozwoliła mi wystartować w życiu dorosłym z pozycji zwykłego studenta jeżdżącego tramwajem na zajęcia, bez pieniędzy, bez umiejętności menadżerskich i bez celu na siebie. Tutaj nie liczy się moje wykształcenie i ilość pieniędzy w portfelu. W MLM zasobem jest czas po godzinach pracy, włożona energia, ale przede wszystkim świadomość możliwości zrobienia biznesu już na samym starcie i z niskim kapitałem początkowym. To właśnie bardzo świadome podejście do tego co ten system może dać spowodowało, że jestem na tej pozycji  i osiągnąłem to w równe 6 miesięcy, a po 8 miesiącach w nagrodę za dobrze wykonaną pracę odebrałem nowy samochód Jaguar XE Prestige, o którym jeszcze rok temu, będąc studentem, nawet nie śmiałem śnić. Znam swoją wartość, ale też nie bujam z głową w chmurach, bo to dopiero początek, dlatego bardzo mocno staram się wyciągać od każdego bardziej doświadczonego kolegi wszystko co poprawia mnie jako networkera, bo w moim zespole wiem, że mam się od kogo uczyć. To na pewno przełoży się na następne awanse w planie marketingowym firmy. Najważniejsze czynniki powodujące szybki wynik to świadomość potęgi dźwigni w MLM, pokora, przedsiębiorcze myślenie, bycie kreatywnym, inicjowanie działania i chęć rozwijania się na każdej płaszczyźnie. I tego wszystkim Czytelnikom życzę.

Kamil BartoszewiczKamil Bartoszewicz

Komentarz Kamila Bartoszewicza z firmy Jeunesse: – Branża sprzedaży bezpośredniej w tym marketingu sieciowego odnotowuje interesujące wzrosty ze względu na potrzeby i rosnącą świadomość społeczeństwa. Niezbicie udowadniają to powyższe, przedstawione w artykule statystyki. Jakość produktów sprzedawanych w tym sektorze pokazuje, iż są one na poziomie odpowiadającym ludziom, a fakt przeważającego udziału kobiet w MLM na świecie i w Polsce jest dowodem na to, że są one otwarte i odnalazły swoją przedsiębiorczość na tej właśnie płaszczyźnie. Ja sam doceniam ten system pracy i zarabiania pieniędzy ze względu na otwartość działań dystrybucyjnych, produkty oferowane w tym segmencie są bardzo wysokiej jakości. A sama branża DS/MLM gwarantuję mi dużą możliwość rozwoju osobistego. No i co bardzo ważne – zwłaszcza dla ludzi młodych, którzy dopiero zakładają rodziny – możliwości finansowe nie mają tutaj żadnego sufitu, żadnych ograniczeń. Współpracuję ze wszystkimi, którzy chcą więcej od życia, a moje działania obejmują teren całej Europy. To jest wspaniałe. MLM bo biznes globalny – no limits!

Mateusz ŻymańczykMateusz Żymańczyk

Komentarz Mateusza Żymańczyka z firmy Souvre Internationale: – Rynek MLM i DS rośnie w Polsce, ponieważ coraz więcej ludzi zauważa, że jakość produktów kupowanych w sklepach stacjonarnych mocno się obniżyła. Koszty spowodowane są długą drogą dystrybucji, czego w sektorze sprzedaż bezpośrednia i network marketing nie spotkamy, dlatego jakość produktów się nie obniży. Liczby mówią same za siebie, coraz więcej osób robi zakupy przez internet i to nie tylko dlatego, że jest taniej, ale też dlatego, że wiedzą, iż nie zawiedzie ich jakość. Działam w MLM ponieważ nie znam bardziej sprawiedliwego systemu rozliczeń oraz idei robienia biznesu w XXI wieku. Internet ma każdy, każdy wydaje pieniądze, więc czemu by tych samych pieniędzy nie wydać w sklepie internetowym, skoro produkty mogą być wydajniejsze, tańsze i przede wszystkim skuteczniejsze? Bardzo przyjemna jest świadomość, że nie mam poczucia, iż zarabiam na kimś, tylko daję dostęp do takich samych cen, jakie mam ja. Dzięki temu, że generujemy obrót dla firmy, ta zwraca nam część prowizji. W 2018 roku możesz zarobić z tego, co zrobiłeś w roku 2016 dzięki temu, że dałeś komuś dwa lata temu dostęp do sklepu, a ten dzisiaj znów zrobił w nim zakupy. Ja w wieku 19 lat zacząłem rozwijać network marketing po to, aby w wieku 25-30 lat nie mieć problemów, jakie zazwyczaj ma większość ludzi, tj. czas, pieniądze, rozwój, szczęście. Teraz w wieku 23 lat nie mam z tymi zagadnieniami żadnego problemu, dlatego każdemu polecam znaleźć także sobie podobne narzędzie do rozwiązywania problemów.

Co może Ci dać budowanie swojej przyszłości w marketingu sieciowym sprawdź tutaj: http://networkmagazyn.pl/globalne-wyniki-sektora-ds-mlm-za-rok-2017

Największe firmy tego sektora na świecie znajdziesz tutaj: http://networkmagazyn.pl/najwieksze-firmy-sektora-ds-mlm-na-swiecie-2017

Najnowsze wyniki tego biznesu w Polsce znajdziesz tutaj: http://networkmagazyn.pl/polski-sektor-ds-mlm-z-roku-na-rok-coraz-silniejszy

Skrupulatne wyniki finansowe w Polsce za rok 2016 sprawdź tutaj: http://networkmagazyn.pl/raport-finansowy-branzy-ds-mlm-w-polsce-za-rok-2016

A jeśli chcesz wybrać porządną firmę albo sprawdzić, na jakie uważać, zajrzyj tutaj: http://m.networkmagazyn.pl/strona/lista-firm-antyfirm

Mogą Cię również zainteresować