How To Write A Good Ap Lang Synthesis Essay Setting Simple Single Business Plan Dissertation Year Fellowship Fiu Hot Desert Biome Essays On Poverty

Polki coraz bardziej przedsiębiorcze. Co na to MLM?

przez Iwona Nawrocka-Kilinowska

Kinga Korta z Arbonne: „Zrozumiałam, że skoro ja odnoszę sukcesy, a model biznesu MLM polega na duplikacji, to mogę pokazać i nauczyć również innych jak odnieść sukces i im oczywiście w tym pomóc. Dzisiaj jestem kobietą spełnioną. Jestem też mamą, zawsze obecną w domu. Dla każdej matki to wartość, której nie da się ocenić.”

Polki w kierowaniu własnymi firmami przede wszystkim upatrują szans na poprawę swojej sytuacji materialnej. Odsetek firm kierowanych przez kobiety (28%) – plasuje Polskę na 15 pozycji na świecie i na 5 w Europie. Z rankingu Mastercard Index of Women Entrepreneurs wynika, że Polska oferuje kobietom dobre warunki do prowadzenia biznesu.

Ukazała się nowa edycja rankingu dotyczącego przedsiębiorczości kobiet – Mastercard Index of Women Entrepreneurs (MIWE). Polska znalazła się wśród 10 krajów, w których warunki do prowadzenia biznesu przez kobiety są najlepsze. Raport pokazuje też, że Polki kierują 28% firm w kraju, co daje Polsce dobrą, bo 15 pozycję na świecie i 5 w Europie (po Rosji, Portugalii, Hiszpanii i Węgrzech).

Przedmiotem tego badania jest przedsiębiorczość kobiet mierzona w 58 krajach, dzięki czemu ranking obejmuje swoim zasięgiem 80% aktywnych zawodowo kobiet na całym świecie. Ostateczna wartość indeksu jest średnią ważoną trzech elementów. Pierwszy z nich to udział kobiet w rynku pracy, w tym ich odsetek na stanowiskach menadżerskich i specjalistycznych, czy też aktywność zawodowa kobiet. Drugą składową stanowi dostęp kobiet do zasobów wiedzy i środków finansowych. Trzecim elementem są przyjazne warunki do prowadzenia działalności gospodarczej – ogólnie, w tym przez kobiety.

Jakie kraje najprzyjaźniejsze dla businesswoman? Z rankingu Mastercard Index of Women Entrepreneurs wynika, że choć aktywność przedsiębiorczych kobiet globalnie rośnie, to jednak wciąż istnieją znaczne nierówności, które są powszechnym czynnikiem hamującym rozwój ich potencjału. Kobiety prowadzące własną działalność radzą sobie lepiej w rozwiniętych gospodarkach. Spośród 20 wiodących w rankingu krajów 80% stanowią te o wysokich dochodach, które sprzyjają rozwojowi przedsiębiorczości. Wyniki potwierdziły, że na rynkach otwartych i dynamicznych, które oferują wysoki poziom wsparcia w prowadzeniu działalności gospodarczej, w tym dla firm z sektora MŚP, procentowy udział biznesów prowadzonych przez kobiety jest wyższy. Mogą one czerpać z wielu rozwiązań pomocowych, w tym dostępu do kapitału, usług finansowych, a także programów akademickich.

Polska zajęła w rankingu 10 pozycję na 58 badanych krajów. Pomimo spadku o jedną pozycję w porównaniu do roku ubiegłego, wynik ten plasuje Polskę w czołówce krajów oferujących najlepsze warunki do prowadzenia własnego biznesu. Na podium znalazły się w tym roku USA (nowy lider), Nowa Zelandia i Kanada. Ranking zamykają natomiast kraje Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu, a także Indie i Bangladesz. Największy awans w stosunku do poprzedniego rankingu zanotowała Francja (+ 6,8 pkt.), natomiast największy spadek Szwecja (- 7,3 pkt.).

Oto kraje oferujące najlepsze warunki do prowadzenia własnej działalności przez kobiety (wskaźnik Mastercard Index of Women Entrepreneurs):

1. Stany Zjednoczone – 70,3

2. Nowa Zelandia – 70,2

3. Kanada – 69,0

4. Izrael – 68,4

5. Irlandia – 67,7

6. Tajwan – 66,2

7. Szwajcaria – 65,8

8. Singapur – 65,6

9. Wielka Brytania – 65,6

10. Polska – 65,1

Kobiety prowadzą własne firmy również z konieczności. Indeks sugeruje również, że aktywność przedsiębiorczyń niekoniecznie idzie w parze z bogactwem i rozwojem gospodarczym kraju. Pod względem wskaźnika firm prowadzonych przez kobiety w rankingu prowadzi Uganda (38,2%), przed Ghaną (37,9%) i Botswaną (36,0%). Uważa się, że kobiety stają się tam przedsiębiorcami z konieczności. Muszą zdobyć środki na utrzymanie mimo braku kapitału i dostępu do usług ułatwiających prowadzenie biznesu. Oto kraje z największym udziałem procentowym firm prowadzonych przez kobiety:

1. Uganda – 38,2%

2. Ghana – 37,9%

3. Botswana – 36,0%

4. Stany Zjednoczone – 35,1%

5. Nowa Zelandia – 31,8%

(…)

15. Polska – 28%

Firmy zarządzane przez kobiety to silny katalizator wzrostu gospodarczego, poprawiający jakość życia dla wszystkich. Nasze badanie rzuca światło na nierówności i wykluczenie, które wciąż uniemożliwiają kobietom realizację ich potencjału. Nadszedł czas, aby rządy i organizacje zjednoczyły się, aby wspierać kobiety w rozwoju ich firm poprzez wyeliminowanie uprzedzeń związanych z płcią i zapewnienie im większego dostępu do edukacji i nowoczesnych usług finansowych – powiedziała Ann Cairns, wiceprezes Mastercard. A oto inne ciekawe wnioski z raportu Mastercard Index of Women Entrepreneurs:

  • Kobiety mają coraz lepszą pozycję w biznesie w gospodarkach rozwijających się, w tym w: Ekwadorze, Indonezji, Filipinach, Wietnamie, Ghanie, Nigerii i Ugandzie. Nierówności między płciami zmniejszyły się również w Angoli, Malawi, Kostaryce, Tajlandii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Tajwanie dzięki istotnym, nowym rozwiązaniom wprowadzonym w tych krajach, ułatwiającym prowadzenie biznesu.
  • Na niektórych rynkach, gdzie warunki kulturowe i społeczne nie są optymalne, kobiety mają niezwykłą zdolność do wykorzystywania możliwości i rozwijania się jako właścicielki firm, pomimo przeciwności. Dotyczy to rynków, które pomimo braku akceptacji kulturowej czy zachęty społecznej cechują się wysokimi wskaźnikami w zakresie przedsiębiorczości kobiet i szans na poprawę standardu życia. Według Banku Światowego 45% gospodarek na całym świecie ma przepisy, które utrudniają kobietom podjęcie decyzji o dołączeniu i pozostaniu na rynku pracy.
  • Badanie pokazuje również znaczne różnice wewnątrzregionalne, a w niektórych krajach różnice kulturowe odgrywają istotniejszą rolę niż poziom zamożności. Na przykład w Azji Wietnam oferuje przyjaźniejsze warunki dla przedsiębiorczyń niż Japonia czy Korea Płd.
Małgorzata BaniakMałgorzata Baniak

Komentarz Małgorzaty Baniak z firmy LR Health & Beauty Systems: – Swoją przygodę ze sprzedażą bezpośrednią rozpoczęłam w 1995 roku. Na początku było to tylko dorabianie, ale już po roku otworzyłam działalność gospodarczą i system ten stał się moim źródłem utrzymania. W międzyczasie skończyłam wyższe studia i ani godziny nie przepracowałam w swoim zawodzie. Do pracy w laboratorium się nie nadaję. Uwielbiam pracę z ludźmi. W mojej grupie były to przede wszystkim kobiety. Po 8 latach pojawił się MLM. To były czasy, kiedy suplementacja była jeszcze postrzegana jako fanaberia, mnie jednak produkty zachwyciły, więc używałam i polecałam znajomym, powoli tworząc swoją strukturę. Zarobki były jeszcze słabe, więc pracowałam „dodatkowo” na kontrakcie w firmie farmaceutycznej, sukcesywnie budując strukturę. Skupiłam się na rozwoju osobistym i szukaniu talentów wśród dołączających do mnie kobiet. Obecnie moja struktura to w 80% kobiety, które skupiają się nie tylko na zdrowiu i urodzie całych swoich rodziny, ale także na tworzeniu swoich przedsiębiorstw i wychodzeniu z cienia ojca, męża, brata czasem syna. To kobiety, które mają niesamowity potencjał twórczy, są inspirującymi prelegentkami, jednocześnie będąc doskonałymi matkami i mądrymi żonami. W 2015 roku podjęłam decyzję, którą z perspektywy czasu uważam za najlepszą w życiu – zajęłam się tylko marketingiem sieciowym. Odzyskałam 8 godzin dziennie! Miałam czas dla siebie, rodziny, znajomych i współpracowników, a także na rozwijanie swoich pasji. Elastyczny czas pracy to jest to co uwielbiam w tym biznesie. Mogę jeździć dobrym autem i poznawać nowych ludzi, bo każdy człowiek w naszym życiu to albo prezent albo lekcja, a ja lubię prezenty i do nauki też zawsze byłam chętna. Wyrobiłam w sobie dużo dobrych nawyków, pokonałam mnóstwo słabości, a ciągle jeszcze mam dużo do poprawy. Przez 15 lat zbudowałam stabilną strukturę, przy współpracy ze stabilnym, mocnym, niemieckim przedsiębiorstwem MLM. Wspólnie z mężem wychowaliśmy dwóch synów, wybudowaliśmy dom i przede wszystkim scementowaliśmy związek, bo dużo czasu spędzamy razem. Wspólnie organizujemy szkolenia dla naszych partnerów i pokazujemy dzieciom, że można dobrze żyć, zwiedzać świat i optymistycznie patrzeć w przyszłość.

Danuta HasiakDanuta Hasiak

Komentarz Danuty Hasiak z firmy ZinZino: – Dlaczego wybrałam przedsiębiorczość w MLM jako sposób na życie? Dziesięć lat temu zrozumiałam, że w pojedynkę mogę osiągnąć sukces skrojony tylko na swoją miarę. W zespole jesteśmy nie do zatrzymania inspirując się nawzajem. Network marketing to biznes na wyciągnięcie ręki. To maraton, system duplikacji, dzięki której zarabiając pieniądze pomagam zarabiać je innym. Wiem, że za każdym sprzedanym produktem kryje się rozwiązanie problemu mojego klienta. Ale w MLM trzeba być przede wszystkim człowiekiem, a nie maszyną skupioną na swoim sukcesie. W moim przypadku zgłębianie tajników budowania zespołu w ramach systemu MLM zbiegło się w czasie z intensywnym rozwojem osobistym oraz zmianami w sposobie myślenia. Z budowaniem pewnej siebie postawy kobiety dojrzałej. Wiedza uzyskana na wielu szkoleniach motywacyjnych była natychmiast wdrażana w życie. To daje MLM. Dzięki temu na co dzień również przełamuję krzywdzące stereotypy o kobietach. MLM ma przecież kobiecą twarz. Misją naszej firmy jest promowanie profilaktyki zdrowia – to również moja misja od wielu lat. Wizją jest zostanie najbardziej przyjazną firmą sprzedaży bezpośredniej na świecie. Doświadczając na co dzień działania produktów oraz wykorzystując w biznesie firmowy system szkoleń, nie tylko wierzę ale wiem, że tak będzie. ,,Inspire change in life” – to klucz naszego sposobu myślenia oraz działania na co dzień. No i Kaizen – doskonalenie się jest naszym głównym celem. Zgodnie z wizją inspirujemy naszych klientów do zmian w życiu, podejściu do profilaktyki zdrowia oraz sprawności fizycznej. Rozpoczynając każdy dzień mam świadomość  wnoszenia  ogromnej wartości w życie innych ludzi. Czy może  być coś ważniejszego w życiu każdego człowieka? Jestem szczęśliwa będąc częścią tak wspaniałej, przedsiębiorczej społeczności. Dzięki niej spełniam swoje marzenia, realizuję  pasje pisarsko-poetyckie. Z radością witam każde swoje „uśmiechnięte życia popołudnie”.

Kinga KortaKinga Korta

Komentarz Kingi Korty z firmy Arbonne: – 10 lat temu, po wyjeździe z Polski do USA i sprzedaniu mojej warszawskiej firmy, przez 6 lat pracowałam na etacie. Prowadziłam komuś obcemu jego biznes i budowałam jego marzenia. Każdy, kto jest bądź był właścicielem biznesu wie, jak ciężko jest pracować dla kogoś. W moim odczuciu jest to wręcz niemożliwe! Dlatego, kiedy 4 lata temu poznałam atrybuty i możliwości biznesu sieciowego, zdecydowałam się spróbować. Przystąpiłam do współpracy ze względu na to, że potrzebowałam być CEO własnego biznesu i zarabiać własne pieniądze na moich własnych warunkach. Natomiast moje „dlaczego?” w miarę upływu czasu zaczęło się zmieniać. Zrozumiałam, że skoro ja odnoszę sukcesy, a model tego biznesu polega na duplikacji, to mogę pokazać i nauczyć również innych jak odnieść sukces i im oczywiście w tym pomóc. Dzisiaj jestem kobietą spełnioną. W naszej firmie jestem jedną z topowych liderek na terenie Polski i wraz z moim zespołem szkolę oraz pomagam polskim rodzinom. Jestem też mamą 20-sto miesięcznego synka, zawsze obecną w domu i w jego życiu. Dla każdej matki jest to wartość, której nie da się ocenić. I to jest kolejne „dlaczego” w moim network marketingowym biznesie.

Indeks Mastercard Index of Women Entrepreneurs 2019 to już trzecia edycja raportu przedstawiającego postępy i osiągnięcia przedsiębiorczyń. Indeks śledzi uwarunkowania leżące u podstaw nierówności między płciami w biznesie już w 58 krajach na całym świecie. Ranking reprezentuje prawie 80% światowej siły roboczej kobiet. Bada on sytuację przedsiębiorczyń na 3 poziomach: (i) możliwość awansu kobiet (ii) zasobów wiedzy i środków finansowych oraz (iii) warunków prowadzenia działalności. Wyniki rzucają również światło na to, które czynniki i warunki są najbardziej sprzyjające w zmniejszaniu różnic między kobietami i mężczyznami w przedsiębiorczości lub najbardziej hamujące rozwój kobiet w biznesie.

Mogą Cię również zainteresować