Elżbieta Pełka, prezes PNSA, Michał Pilkiewicz, przeowdniczący kapituły sędziowskiej PNSA Elżbieta Pełka, prezes PNSA, Michał Pilkiewicz, przeowdniczący kapituły sędziowskiej PNSA

W tym roku już po raz czwarty. 7 grudnia 2011 roku o godz. 16:00 w siedzibie Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan przy ulicy Klonowej 6 odbyła się konferencja inaugurująca IV edycję Polish National Sales Awards – Profesjonalny Sprzedawca Roku 2011. Konferencję otworzyła prezes PNSA Elżbieta Pełka, która poprowadziła ją wspólnie z przewodniczącym kapituły sędziowskiej PNSA – Michałem Pilkiewiczem.

Jerome Lafuite, Michael Page International Jerome Lafuite, Michael Page International

Tegoroczna edycja konkursu została poszerzona o trzy nowe kategorie: „Key Account Manager” (Menedżer ds. Kluczowych Klientów), „Doradca Finansowy Roku” oraz sprzedaż w systemie e-commerce, które zaprezentowane zostały w trakcie konferencji. Wprowadzenie nowych kategorii jest efektem rozwoju inicjatywy PNSA oraz stworzenia platformy pozwalającej na zwiększanie liczby kategorii ocenianych w konkursie. Nowe kategorie to także bezpośrednia odpowiedź na zapotrzebowanie rynku i inicjatywę firm oraz stowarzyszeń, które zwracają się do PNSA z propozycjami kolejnych obszarów, których ocena powinna być brana pod uwagę w oparciu o najwyższe standardy sprzedaży i etykę działania.

Marcin Maj, OS3 Group SA Marcin Maj, OS3 Group SA
Magdalena Dziewguć, Polkomtel Magdalena Dziewguć, Polkomtel

– PNSA w trakcie trzech edycji stała się ikoną przedsięwzięcia promującego i nagradzającego najlepszych w sprzedaży. PNSA pokazuje, kto faktycznie stoi za wynikami firm i korporacji, a tym samym nadaje ludzki wymiar jednemu z najważniejszych sektorów gospodarki – sprzedaży. Dlatego nie dziwi mnie tak duże zainteresowanie rynku jeżeli chodzi o stworzenie nowych kategorii w IV edycji konkursu. Jest to dowód również na to, jak duże efekty przynosi pozytywistyczna praca. Nie wstydźmy się tego określenia, bo myślę, że szczególnie w tym okresie, kiedy powraca widmo kolejnego kryzysu, potrzebujemy właśnie takiego podejścia do pracy – uczciwego, pełnego zaangażowania względem organizacji pracodawców i samej gospodarki naszego kraju. Tak więc, pozostaje mi tylko wszystkich gorąco zaprosić do walki o zwycięstwo we wszystkich 12 kategoriach IV edycji Polish National Sales Awards – mówiła Elżbieta Pełka.

PNSA 2011 inauguracja PNSA 2011 inauguracja

Podczas konferencji poruszano kwestie związane z efektywnością sektora sprzedaży w okresie kryzysu gospodarczego, trendami w sprzedaży oraz sposobami na zwiększenie sprzedaży mimo trudnych uwarunkowań ekonomicznych. Michał Dembiński, head of policy Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej, mówił o motywacji handlowców w erze niepewności gospodarczej, etyce w sprzedaży, motywacjach krótkoterminowych vs. długoterminowych.

Michał Dembiński, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa Michał Dembiński, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa

Drugim prelegentem był Jérôme Lafuite, dyrektor zarządzający Michael Page International w Polsce, który zaprezentował projekt ogólnopolskiego badania Polish National Sales i Michael Page dla dyrektorów sprzedaży. Rozpoczęcie badania zaplanowano na drugą połowę stycznia 2012 roku. Głównym celem projektu jest pokazanie szans i zagrożeń biznesowych w sprzedaży, wpływu kryzysu na wyniki, czekających sprzedaż wyzwań, planów na 2012 rok oraz roli marketingu w sprzedaży. Wyniki przedstawione zostaną w trakcie Gali PNSA, która odbędzie się 31 maja 2012 roku w warszawskim hotelu Hilton.

Adam Sankowski, PIPUIF Adam Sankowski, PIPUIF

Michael Page International jest światowym liderem w dziedzinie doradztwa personalnego. Posiada 152 biura w 32 krajach, m.in. w Wielkiej Brytanii, większości krajów Europy Zachodniej, w Azji, rejonie Pacyfiku oraz Ameryce Północnej i Południowej. W skład Grupy wchodzą: Michael Page International, Michael Page Executive Search, Michael Page Interim oraz Page Personnel. Firma specjalizuje się w rekrutacji profesjonalistów zarówno na stanowiska stałe jak i tymczasowe w takich obszarach jak: finance & accounting, banking & financial services, sales & marketing, procurement & supply chain, property & construction, information technology, HR.

Andrzej Cichocki, LOCUS SET Andrzej Cichocki, LOCUS SET

Przypomnijmy, że w ramach konkursu PNSA w kategorii “Menedżer Branży MLM” walczyć o wygraną mogą networkerzy już po raz trzeci. W roku 2010 zwycięzcami byli Paweł Borecki (Akuna Polska) i Natalia Ryńska (FM GROUP), natomiast w roku 2011 Bogusia Sroka (Forever Living Products) oraz Jarosław Łuczak (FM GROUP). Dlaczego to takie ważne? Dlaczego warto? To świetny sposób na promocję biznesu MLM wśród laików. Społeczeństwa. To niesamowite narzędzie do budowania własnego wizerunku i marki. To również prestiż dla samych firm MLM. Kto raz wygra PNSA, już nigdy w życiu nie będzie musiał pisać CV. Wystarczy pokazać statuetkę / dyplom. Oto PNSA media relations, czyli wykaz wybranych publikacji po ostatniej gali:

PNSA Polish National Sales Awards jest pierwszym i jedynym przedsięwzięciem w kraju, którego zadaniem jest integracja społeczności sprzedawców w Polsce oraz promocja i wdrażanie nowoczesnych standardów profesjonalnej sprzedaży w oparciu o zasady dobrych praktyk. Głównymi pomysłodawcami stworzenia platformy PNSA w Polsce są Elżbieta Pełka, właściciel agencji reklamowej Elżbieta Pełka Creative Services, dr Chahid Fourali, wieloletni szef Marketing & Sales Standards Setting Body oraz Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny pierwszego magazynu marketingu i sprzedaży „Brief”. „Network Magazyn” – jedyny w Polsce niezależny periodyk o branży direct selling & network Marketing jest patronem medialnym PNSA od 2010 roku. Maciej Maciejewski, redaktor naczelny pisma, jest członkiem rady programowej i komisji sędziowskiej konkursu.