źródło: www.sxc.hu źródło: www.sxc.hu

To oczywiście przyczynia się do zwiększenia skuteczności w dotarciu do klientów. Z wyników badań przeprowadzonych przez zespół badawczy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu jasno wynika, że promocja w sieci przynosi właścicielom firm wiele korzyści. Ponieważ nie jest to zadanie łatwe, w pierwszej kolejności powinno się zadbać o odpowiednie warunki współpracy z agencją interaktywną. Warto również pamiętać o kilku innych kwestiach, które pozwolą zwiększyć efektywność podejmowanych w sieci działań.

W celu wyróżnienia się na tle konkurencji, w pierwszej kolejności należy zatroszczyć się o podstawowe sprawy związane z obecnością firmy w wirtualnym świecie. Jedną z nich jest optymalizacja strony www. Działania związane z dostosowaniem jej kodu i treści pod kątem wyszukiwarek internetowych, powinny poprzedzać promocję w sieci. Korzystnie wpływają one bowiem na efektywność pozycjonowania.

Źródło: Badania przeprowadzone przez zespół badawczy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w listopadzie 2011 roku na próbie 121 respondentów będących klientami Procreate Sp. z o. o. Źródło: Badania przeprowadzone przez zespół badawczy Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w listopadzie 2011 roku na próbie 121 respondentów będących klientami Procreate Sp. z o. o.

Dla ponad połowy respondentów, którzy wzięli udział w badaniach, pozycjonowanie cechuje się niskim jednostkowym kosztem dotarcia do klientów. Zdobycie dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania bywa niekiedy trudne, czasochłonne i kosztowne. Dlatego tak istotny okazuje się w tym wypadku wybór właściwych słów kluczowych, które są nieodłącznym elementem SEO. Przede wszystkim powinny one być dopasowane do zawartości danego portalu www. Proces ten ma ogromny wpływ na widoczność serwisu w sieci, czyli konkurencyjność firmy w internecie, a tym samym i w realnym świecie.

– Należy zdecydować się na takie wyrażenia, które najlepiej charakteryzują działalność danego przedsiębiorstwa. Warto zastanowić się zatem, które frazy przyniosą maksymalne korzyści, a tym samym będą mieć najlepszy wpływ na jej konkurencyjność. Z drugiej jednak strony powinny one odpowiadać możliwościom danej firmy – przekonuje Sebastian Kopeć, ekspert ds. pozycjonowania z firmy Procreate Sp. z o.o.

Przedsiębiorca promujący się w sieci może niekiedy natrafić na pewne ograniczenia SEO. Powszechnie uważa się, że aby skutecznie przeprowadzać działania marketingowe, należy postawić się na miejscu klienta i spróbować przewidzieć jego ruchy w sieci. Planując kampanię promocyjną nie sposób przewidzieć jednak wszystkich możliwości. Takie działanie generowałoby zresztą zbyt wysokie koszty.

– Rozwiązaniem w takiej sytuacji są linki sponsorowane, które przy odpowiedniej konstrukcji, mogą wyświetlać się nawet dla nieograniczonej liczby słów kluczowych. Odpowiedni dobór strategii promocyjnej i znajomość kilku wspomnianych sposobów są kluczem do osiągnięcie przewagi konkurencyjnej w sieci. Wykorzystanie nowoczesnych metod wpływa bowiem na widoczność firmy w internecie, zwiększając tym samym szansę dotarcia do nowych klientów. Jest ono również pomocne w budowaniu nowoczesnego wizerunku przedsiębiorstwa – podsumowuje ekspert.