źródło: flickr.comźródło: flickr.com

– Według ostatnich badań IDC, w pierwszym kwartale 2012 roku smartfony stanowiły niemal połowę sprzedanych telefonów komórkowych. Znamienne jest to, że w porównaniu do pierwszego kwartału 2011 roku sprzedaż smartfonów wzrosła o ponad 18%, podczas gdy sprzedaż zwykłych telefonów komórkowych spadła o 47%. Polska może stać się najszybciej rozwijającym się rynkiem smartfonów w Europie Środkowo-Wschodniej – powiedział Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na rynek Europy Środkowej i Wschodniej w Interactive Intelligence. – Firmy, które chcą dotrzeć do nowych klientów, szczególnie z młodego pokolenia, muszą zapewnić im możliwość sprawnej komunikacji za pomocą urządzeń mobilnych. Dlatego stworzyliśmy Interaction Mobilizer, który pozwala przedsiębiorstwom na szybkie wdrażanie transakcyjnych aplikacji mobilnych dla różnych systemów operacyjnych – dodaje.

Interaction Mobilizer oferuje następujące funkcje:

  • Pozwala organizacjom tworzyć zaawansowane aplikacje samoobsługowe dla klientów, którzy używają telefonów iPhone, Android i Windows Phone, a także dla portali firmowych na Facebooku.
  • Ułatwia wdrażanie aplikacji mobilnych we wszystkich obsługiwanych urządzeniach mobilnych i serwisach społecznościowych, umożliwiając pisanie ich w niezależnym od urządzenia języku wysokiego poziomu.
  • Pozwala klientowi poprosić o oddzwonienie i otrzymywać okresowe powiadomienia o tym, kiedy może się spodziewać telefonu od konsultanta. Przyszłe wersje będą obsługiwać czat, wiadomości tekstowe i wideo.
  • Zapewnia skalowalną, przyjazną dla administratora architekturę, która może obsługiwać dowolną liczbę klientów mobilnych.
  • Integruje się dobrze z serwisami społecznościowymi, takimi jak Facebook i Twitter; pozwala na uwierzytelnianie użytkowników za pomocą Facebooka.

Interaction Mobilizer umożliwia firmom tworzenie pod własną marką aplikacji mobilnych służących samoobsłudze klientów, a następnie publikowanie ich w odpowiednim serwisie z aplikacjami (np. Android, Apple, Google, Microsoft) lub udostępnianie do pobrania z własnej strony internetowej. Klienci logują się do aplikacji za pomocą swojego identyfikatora z Facebooka albo hasła dostarczonego przez firmę. Jeśli funkcja samoobsługi nie wystarczy do rozwiązania problemu, użytkownik może poprosić o kontakt zwrotny przez telefon lub czat. Interaction Mobilizer przesyła prośbę do konsultanta call center wraz z szeregiem informacji o kliencie, takich jak jego nazwisko, rodzaj używanego urządzenia, przeglądane formularze lub produkty, a nawet współrzędne GPS. Prośby są kolejkowane i kierowane do konsultanta o odpowiednich umiejętnościach, zgodnie z regułami określonymi przez firmę.

– Samoobsługa to narzędzie bardzo doceniane przez konsumentów – powiedział Richard Snow, wiceprezes i dyrektor ds. badań w firmie Ventana Research. – Oceniamy jednak, że niemal dwie trzecie klientów korzystających z samoobsługi ostatecznie inicjuje interakcję z konsultantem contact center. Skuteczne rozwiązanie do obsługi klientów mobilnych musi łączyć samoobsługę z pomocą na żywo.

Interaction Mobilizer łatwo integruje się z korporacyjnymi systemami zaplecza. Umożliwia również dostęp do danych hostowanych w chmurach takich dostawców usług, jak Microsoft, Oracle/RightNow, Salesforce.com i inni. Oprogramowanie ma być powszechnie dostępne w krajach anglojęzycznych pod koniec drugiego kwartału 2012 r. Wkrótce potem rozwiązanie zostanie zlokalizowane na potrzeby użytkowników z krajów Ameryki Łacińskiej, Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Azji i Pacyfiku. To rozwiązanie idealne dla średnich lub dużych przedsiębiorstw i centrów kontaktowych, które będzie oferowane za pośrednictwem globalnej sieci złożonej z ponad 300 resellerów Interactive Intelligence, a także w sprzedaży bezpośredniej.