Engineers Australia Curriculum Vitae Describe An Island Resort You Visited Essay Apa Essay Papers Water Pollution In South America Essays Research Paper Topics On Renewable Energy Ipad Pages Paragraph Zeichen

Marketing według marki Otard

przez Beata Grzybek, Marta Więckowska

Francuski koniak Otard prezentuje galerię pierwszych w historii reklam prasowych tej marki, które na przestrzeni lat pojawiły się na łamach gazet w wielu krajach świata. Czy reklama może być sztuką? Wystarczy spojrzeć na reklamy tego produktu…

Sztuka w reklamie, reklama w sztuce

Francja, Wielka Brytania, Malezja, Meksyk, Chiny i Niemcy – to kraje, w których koniak Otard był obecny na łamach prasy, zanim jeszcze pojawiły się telewizja i internet. Ze względu na specyfikę każdego z państw, reklamy prasowe różniły się od siebie i stanowiły oryginalny pomysł na promocję tego francuskiego alkoholu. Pierwsza z nich pojawiła się jeszcze przed początkiem XX wieku we Francji. Autorzy reklam starali się oddać ducha i charakter marki Otard poprzez starannie dobrany obraz i słowo. Pierwsze z nich – rysowane ręcznie – stanowią prawdziwe dzieła sztuki.

„Koniak Otard – bycie najlepszym wymaga czasu”

„Wyjątkowy i tylko jeden koniak: Otard”. To reklama opublikowana w „Drinks International” w 1975 roku, z portretem Barona Otarda. Hasło reklamowe głosi: „Łatwo jest znaleźć popularniejsze marki, trudno znaleźć lepszy koniak” oraz „Tylko kilka osób może wyjaśnić, czym jest znakomity koniak. Baron z Château de Cognac ma prawo to zrobić”.

Reklama francuska
Reklama francuska

W Chinach konsumenci mogli nabyć atrakcyjny graficznie kalendarz, który podpowiada jak czerpać radość z koniaku Otard dzień po dniu. Reklama została opublikowana w 1960 roku.

Reklama chińska
Reklama chińska

A to angielska reklama koniaku Otard, która w oryginalny sposób pokazuje korzenie marki wykorzystując francuską mapę. „Z serca regionu Cognac” głosi reklama pochodząca z 1950 r.

Reklama angielska
Reklama angielska

Ciekawym przykładem jest meksykańska reklama z 1920 roku. Nurek na plakacie ubolewa, że nie może spróbować skarbu, który znalazł po wodą. Hasło pod reklamą brzmi: „Otard – najlepszy na świecie, co za stratą jest nie móc go spróbować”.

Reklama meksykańska
Reklama meksykańska

Niemiecka reklama z 1984 roku głosi: „Wszystkie koniaki pochodzą z regionu Cognac, ale tylko jeden pochodzi z Château de Cognac. Otard, Książę koniaków.”

Reklama niemiecka
Reklama niemiecka

W każdej butelce koniaku Otard zamknięty jest ten sam wyśmienity trunek, który ponoć od lat wytwarzany jest niezmiennie według starannie przestrzeganych receptur. Ta sama staranność towarzyszyła twórcom reklam, którzy próbowali w pełni oddać charakter koniaku Otard.

Mogą Cię również zainteresować