Powerpoint On Cause And Effect Essay Professional School Essay Ghostwriting Websites Essay Drawback Internet Explorer Promoting Critical Thinking Skills In The Classroom

Kontrola nad Oriflame w rękach rodziny af Jochnick

przez Katarzyna Wagner

Kilka miesięcy temu w wieku 81 lat zmarł Jonas af Jochnick – przedsiębiorca i biznesmen, który wspólnie ze swoim bratem Robertem założyli w 1967 roku w Sztokholmie kosmetyczną firmę MLM o nazwie Oriflame. Teraz rodzina zmarłego stara się odzyskać pełną kontrolę nad szwedzkim gigantem.

źródło: Pixabayźródło: Pixabay

Koncern Oriflame urósł do jednej z największych spółek sektora sprzedaży bezpośredniej i network marketingu świata. W publikowanym co roku przez Network Magazyn raporcie finansowym branży DS/MLM W Polsce, spółka zajmuje drugie miejsce z wynikiem prawie 300 mln zł sprzedaży netto. O śmierci Jonasa af Jochnicka informowaliśmy w maju br. roku w tym miejscu

W czerwcu br. podmiot Walnut Bidco (nowo założona spółka, pośrednio w całości należąca do członków rodzin Roberta af Jochnicka i zmarłego Jonasa af Jochnicka oraz niektórych ściśle z nimi powiązanych stron) ogłosiła publiczną ofertę dla akcjonariuszy Oriflame Holding AG w celu złożenia oferty przetargowej na wszystkie akcje Oriflame na rzecz Walnut Bidco. W świetle powyższego i na wniosek Walnut Bidco zarząd Oriflame postanowił złożyć wniosek o wycofanie akcji Oriflame z Nasdaq Stockholm. Niezależny komitet ds. oferty rady Oriflame polecił akcjonariuszom przyjęcie tej oferty. Jakie zmiany nastąpiły w firmie po tym procesie?

– Po procesie przejęcia własności akcji Oriflame przez rodzinną spółkę Walnut Bidco nie nastąpiły żadne odczuwalne zmiany. Globalny zarząd oraz rada nadzorcza kontynuują swoją pracę w niezmienionym składzie. Zmieniła się tylko forma prawna, jednak operacyjnie i strukturowo nie zmienia się nic – wyjaśniła nam Anita Gadomska z działu public relations w Oriflame Poland Sp. z o. o. W rozmowie z Network Magazynem odniosła się również do kwestii ewentualnego wpływu tych wydarzeń na działalność Oriflame jako koncernu network marketingowego w kontekście współpracy z nim wielu milionów niezależnych dystrybutorów:

– Ze względu na brak zmian w strukturze Oriflame, nowa forma prawna firmy nie będzie miała jakiegokolwiek wpływu na pracę niezależnych partnerów. Forma, rodzaj biznesu, pozostaną bez zmian. Rodzina af Jochnick mocno wierzy w Oriflame, pragnie rozwijać firmę. Przejęcie akcji na nowo przez rodzinę to sygnał świadczący o większej gotowości na rozwój. Dla rozwoju marki i firmy jest to pozytywny sygnał, oznaczający większą elastyczność w podejmowaniu długoterminowych strategii biznesowych, szczególnie jeżeli chodzi o ekspansję geograficzną i rozwój na nowych rynkach – powiedziała Anita Gadomska.

Mogą Cię również zainteresować