Koniec oślepiających reklam?

przez Marek Wyrzychowski

Na firmy lub osoby, które ustawią przy drodze jaskrawe ekrany emitujące reklamy oślepiające kierowców, mogą liczyć się z karami. Grzywna może wynieść nawet do 5 tys. zł.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

Ministerstwo Infrastruktury rozpoczęło walkę z przedsiębiorcami, którzy przy drogach publicznych lub na znajdujących się obok działkach montują jaskrawe ekrany LED. Według resortu takie reklamy przyciągają uwagę kierowców i oślepiają ich, co może powodować wypadki. Problem ma rozwiązać nowelizacja kodeksu wykroczeń.

Zgodnie z proponowanymi przez resort przepisami osoba, która umieści na drodze publicznej lub w jej pobliżu urządzenie oślepiające uczestników ruchu, popełni wykroczenie i będzie musiała zapłacić grzywnę. Maksymalna kara za popełnienie wykroczenia to 5 tys. zł.
Ministerstwo jednocześnie opracowuje regulacje dotyczące parametrów ekranów. W przepisach zostaną wskazane kształt reklamy, barwa, wymiary, intensywność emitowanego światła oraz wymiary napisów. Określone zostaną także odległości między poszczególnymi reklamami. Wszystko po to, by kierowca na widok ekranu nie doznał tzw. efektu olśnienia.

Mogą Cię również zainteresować