Amerykanie postanowili sprawdzić, jakie kolory mają najpopularniejsze na świecie strony internetowe. Dzięki ich badaniom okazało się, że dominują niebieski i czerwony. Mark Zuckerberg, twórca Facebooka, najpopularniejszego serwisu społecznościowego przyznał kiedyś, że w ogóle nie rozróżnia kolorów innych niż niebieski. Podobnego kolorystycznego wyboru dokonali tacy giganci jak Twitter, HP, Dell, czy AOL i Skype. Sporo firm wybrało kolor czerwony: CNN, YouTube, BBC, ESPN.

Są też kolorystyczni geniusze, którzy postanowili nie ograniczać się do jednej lub dwóch barw, a wręcz wprowadzili całą paletę kolorów. Zaliczają się do nich Google, Ebay, MSN. Wyniki obecnie przeprowadzonych badań pokrywają się w rezultatami eksperymentu magazynu „Wired”, który 10 lat temu zbadał internetową kolorystykę korporacji w USA. Wtedy także najpopularniejsze okazały się kolory niebieski i czerwony.