Katarzyna TrawińskaKatarzyna Trawińska

Katarzyna Trawińska, twórczyni i założycielka marki Prouvé, to wrocławska bizneswoman z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży beauty. Od lat angażuje się w działania społeczne, wspiera kobiety w biznesie i życiu prywatnym. Jest Ambasadorką Przedsiębiorczości Kobiet oraz ambasadorką ogólnopolskiej kampanii „Piękna, bo zdrowa”, promującej profilaktykę raka szyjki macicy. Uwielbia podróże, książki Paulo Coelho oraz francuskiego powieściopisarza Musso Guillaume. Jej pasją jest śpiew i taniec. Nie lubi zbyt szybkiego tempa życia, dlatego mimo wielu obowiązków związanych z prowadzeniem własnej firmy i działalnością społeczną, zawsze stara się zorganizować pracę tak, by pod koniec dnia mieć czas dla swoich dwóch córek, siebie i swoich pasji. Jej życiowa dewiza to słowa Michelle Obamy:

Sukcesu nie mierzy się ilością pieniędzy, ale tym, jaki wpływ wywarłaś na życie innych.

Maciej Maciejewski: Opisywałem pani firmę w 2017 roku, gdy startowała na rynku. Co zmieniło się u Was od tego czasu?

Katarzyna Trawińska: Bardzo wiele! Gdy Prouvé rozpoczynało swoją działalność, nie spodziewałam się, że tak szybko zaistniejemy na tak wielu rynkach. Zakładałam, że przez pierwszy rok skupimy się tylko na Polsce. Tymczasem jeszcze przed oficjalnym startem dostawałam zapytania o działania za granicą. Teraz jesteśmy obecni w kilkudziesięciu krajach i mamy swoje oddziały w Rosji, Mongolii, we Włoszech, na Litwie, Cyprze i w Rumunii. Współpracują z nami już tysiące partnerów. Stale rozszerzamy naszą ofertę produktową. Mamy mnóstwo planów na przyszłość – tę bliższą i dalszą. I co mnie bardzo cieszy, choć jesteśmy młodą marką, już mamy na koncie wiele nagród i wyróżnień, np. statuetkę w kategorii „Marketing Sieciowy Godny Zaufania” przyznaną w plebiscycie Polish Businesswoman Awards, Dobra Marka 2018 w kategorii „Odkrycie Roku 2018”, Stylowy Kosmetyk 2018 dla naszego tuszu do rzęs, Love Cosmetics Awards w kategorii „Przełomowy Pomysł” i nagrodę Influencer’s Top 2019 dla kolekcji perfum molekularnych czy tytuł Kobieca Marka Roku – Klasa i Styl dla mineralnego pudru i podkładu sypkiego.

Maciej Maciejewski: Co wyróżnia Was na rynku? Jaki jest sekret sukcesu Prouvé?

Katarzyna Trawińska: Sukces zawdzięczam przede wszystkim ludziom, którzy z nami współpracują, ufają mi i marce oraz wyjątkowym produktom, które mają nieprzeciętną jakość, autorskie formuły i pięknie pachną. Bo całą markę Prouvé wyróżniają zapachy, które komponowane są z oryginalnych, francuskich olejków z Grasse. Od początku mamy też ściśle określony cel – chcemy, by użytkownicy naszych produktów otaczali się wyjątkowymi zapachami, mogli zadbać o swoje samopoczucie i urodę, bez względu na wiek i zasobność portfela. I w końcu chcemy też ułatwiać im życie oraz codzienne obowiązki. Dlatego tworzymy perfumy, kosmetyki do pielęgnacji ciała i włosów, kosmetyki kolorowe inspirowane francuskim podejściem do piękna, łączące w sobie funkcję upiększającą i pielęgnacyjną oraz kosmetyki i środki czystości do domu, które mają niepowtarzalny zapach, a ich używanie jest o wiele przyjemniejsze. Ogromną wagę przywiązujemy także do estetyki i designu opakowań, bo oprócz tego, że produkty mają być skuteczne, to muszą także ładnie wyglądać.

Maciej Maciejewski: Tak, Prouvé to przede wszystkim piękne zapachy. Dlaczego postawiliście właśnie na to? I co to jest Grasse, o którym pani wspomniała?

Katarzyna Trawińska: Dobrze wiemy, jak ważną rolę zapachy pełnią w naszym życiu i jak mocno wpływają na nasze samopoczucie, emocje, wspomnienia, zachowanie, a nawet na wybory, których dokonujemy.

To jak i czym pachniemy jest też niezwykle ważne w kontaktach z innymi – nasz zapach może zjednywać nam ludzi albo działać wręcz odwrotnie.

Gdy otulamy się pachnącą mgiełką od razu czujemy się pewniejsi siebie i atrakcyjniejsi. Dlatego chcemy, by towarzyszyły nam w każdej sytuacji. Stawiamy na najwyższą jakość olejków, których używamy w naszych kompozycjach, dlatego sprowadzamy je ze wspomnianego Grasse. To francuskie miasto, położone kilkanaście kilometrów od Cannes. Jest uważane za stolicę światowego perfumiarstwa. Do dziś działają tam najsłynniejsze wytwórnie perfum, a olejki zapachowe produkowane z uprawianych tam roślin uznawane są za najlepsze i najcenniejsze. Nawiązaliśmy także współpracę z jedną z tamtejszych najstarszych i najbardziej uznanych firm perfumeryjnych, która tworzy kompozycje zapachowe nieprzerwanie od XVIII wieku. Nad każdą kompozycją Prouvé pracuje nasz polsko-francuski zespół, a perfumy powstają z zachowaniem tradycyjnego procesu ich uszlachetniania co sprawia, że mają niezwykłą moc, klarowność i niepowtarzalną pełnię zapachu.

Maciej Maciejewski: Jakie możliwości rozwoju oferujecie swoim partnerom biznesowym?

Katarzyna Trawińska: Prouvé wypełnia pewnego rodzaju misję – dzięki współpracy z nami wiele osób znajduje miejsce pracy i realizuje się zawodowo. Dzięki MLM mogą spełnić marzenie o własnym biznesie, minimalizując koszty działalności. Oferujemy im atrakcyjny plan kariery, który został stworzony tak, aby przynosił naszym partnerom jak najwięcej korzyści i umożliwił realizowanie celów biznesowych. Staram się też jak najczęściej spotykać i rozmawiać z naszymi ambasadorami i partnerami, by wiedzieć jakie są ich potrzeby i oczekiwania. Prowadzimy także międzynarodowy program motywacyjny „Zawsze do Przodu”, w ramach którego nasi ambasadorzy otrzymują na bardzo korzystnych warunkach luksusowe samochody. To świetna, dodatkowa motywacja i wynagrodzenie za pracę i zaangażowanie. Samochód to jedno z ich podstawowych narzędzi pracy, które pozwala im w wygodny sposób przemieszczać się i jest elementem budowania ich prestiżu oraz wizerunku.

Maciej Maciejewski: Jakie ma pani plany na przyszłość związane z marką Prouvé?

Katarzyna Trawińska: Z pewnością nadal chcemy rozwijać naszą ofertę produktową, szukać nowych rozwiązań tak, aby wciąż zaskakiwać naszych klientów. Będziemy także rozwijać się na nowych rynkach. Wciąż z całego świata dostajemy zapytania o możliwości nawiązania współpracy, dlatego nie wykluczam, że wkrótce Prouvé pojawi się w kolejnych krajach.

Maciej Maciejewski: Jakim trzeba być człowiekiem, jakie przydają się cechy, żeby zbudować prężnie działającą markę w tej branży?

Katarzyna Trawińska: Podstawą jest wiedza, doświadczenie i wiara w to, że się uda. W MLM ważne jest także to, by umieć słuchać innych, poznawać ich potrzeby i budować z nimi dobre relacje. Bardzo przydaje się pasja i determinacja, bo one dodają nam sił i pomagają dążyć do celu nawet wtedy, gdy pojawiają się trudności. Nie wolno się bać i trzeba mieć dobre nastawienie. Dla mnie ważna jest również uczciwość – wobec siebie i swoich współpracowników. Dotrzymywanie obietnic i zobowiązań to podstawa sukcesu w każdej dziedzinie.

Maciej Maciejewski: Jak nabiera pani sił do pracy? Jak „ładuje” pani swoje baterie?

Katarzyna Trawińska: Łączenie dwóch życiowych ról – mamy i szefowej firmy, nie jest łatwe. Na szczęście opanowałam sztukę dobrej organizacji czasu i wiem, kiedy należy powiedzieć sobie „stop” i odpocząć. Na co dzień wszystko mam zaplanowane praktycznie co do minuty i zawsze staram się ułożyć pracę tak, by po południu i wieczorem mieć czas dla dzieci i dla siebie. Nie zawsze jest to możliwe, bo moja praca, a także zaangażowanie w kampanie społeczne sprawiają, że często wyjeżdżam. Ale zawsze po powrocie 100% czasu poświęcam na sprawy domowe. Dla mnie najlepszym sposobem na naładowanie baterii jest spędzanie czasu z moimi córkami – uwielbiamy ze sobą rozmawiać, dużo spacerujemy, śmiejemy się, śpiewamy i tańczymy. I to bardzo mnie relaksuje. To właśnie rodzina i przyjaciele dodają mi energii.

Maciej Maciejewski: Dziękuję za rozmowę.

Katarzyna TrawińskaKatarzyna Trawińska