Johan Larsson. 10 lat z Oriflame

przez Maciej Maciejewski

Johan Larsson pochodzi ze Szwecji. Zanim rozpoczął swoją karierę w firmie Oriflame we wrześniu 2002 roku, czyli równo 10 lat temu, obejmował kilka stanowisk kierowniczych w Szwecji, głównie w branży związanej z IT i mediami.

ee

Później mieszkał i pracował w 6 krajach, gdzie operacyjnie działa koncern Oriflame, a karierę w firmie rozpoczął od stanowiska regionalnego menedżera ds. rozwoju biznesu w regionie CEM, którego siedziba znajdowała się w byłej Serbii i Czarnogórze (teraz Serbia). W tamtym okresie dzierżył kilka ważnych stanowisk, takich jak: dyrektor generalny w Egipcie, dyrektor generalny w Bułgarii, regionalny kierownik CEM i dyrektor generalny na Węgrzech, dyrektor generalny w Turcji. Obecnie Johan Larsoon piastuje stanowisko wiceprezesa regionu EMEA centralna i dyrektora generalnego Oriflame w Polsce (od 1 marca 2011 roku).

Johan LarssonJohan Larsson

W rozmowie z „Network Magazynem”, zapytany o zainteresowania i zajęcia po godzinach pracy wyznał, że największą radość sprawia mu sport. Już od dziecka aktywnie uprawiał hokej na lodzie i piłkę nożną, a teraz aktywnie gra w golfa i tenis, jeździ na nartach i systematycznie uczęszcza na siłownię. Poza sportem pasjonują go także podróże, wina oraz spędzanie czasu z przyjaciółmi.

Maciej Maciejewski: W ostatnio publikowanym na naszych łamach raporcie o wynikach finansowych działających w Polsce firm sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego za lata 2007-2010, Oriflame znalazła się na pierwszym miejscu. Czy mógłby pan naszym Czytelnikom przybliżyć trochę więcej danych statystycznych na temat firmy?

Johan Larsson: Oriflame jest obecna w 65 krajach na całym świecie, a Polska jest 4 co do wielkości rynkiem, jeśli chodzi o wielkość sprzedaży. Firma posiada bardzo szerokie portfolio produktowe. Obecnie to aż 900 produktów. Jesteśmy prawdziwym ekspertem w dziedzinie kompleksowego podejścia do piękna. W naszej ofercie można znaleźć bardzo szeroki wachlarz tradycyjnych produktów do pielęgnacji skóry, kosmetyki kolorowe, zapachy, produkty do ciała i włosów, produkty dla dzieci, produkty do pielęgnacji dla mężczyzn, jak i produkty do higieny jamy ustnej. W 2008 roku wprowadziliśmy linię „Wellness by Oriflame”. To produkty pielęgnujące urodę od wewnątrz. Dzięki tej innowacyjnej linii chcemy dotrzeć do nowych grup konsumentów dbających o urodę i zdrowie, poszukujących holistycznego podejścia do dobrego samopoczucia i pięknego wyglądu. Nasze produkty wellness powstały w oparciu o wieloletnie badania naukowe wybitnych specjalistów medycyny i żywienia ze Szwecji. Opracowano je na bazie naturalnych składników, dzięki czemu mogą być używane przez szeroką grupę konsumentów. W tej linii mamy wysokiej jakości naturalne produkty ułatwiające utratę wagi, witaminy i suplementy diety, włącznie z mulitiwitaminami i minerałami dla dzieci.

Maciej Maciejewski: Jak duży jest biznes Oriflame na świecie i kto obecnie spośród państwa współpracowników jest numerem jeden w Oriflame Poland?

Johan Larsson: Z naszą firmą obecnie współpracuje 3,5 mln konsultantów na całym świecie i 100 000 aktywnych konsultantów w Polsce. Naszym najwyższym tytułem w Polsce jest tytuł złotego dyrektora generalnego, który należy do Anny Pęskiej-Formeli i Ryszarda Formeli. Nie tylko są oni numerem jeden w Polsce, ale także zajmują 14 miejsce w naszym światowym rankingu liderów.

Maciej Maciejewski: Czy mógłby pan opowiedzieć o ostatnich, ciekawych wydarzeniach firmowych, w których mieli okazję uczestniczyć polscy dystrybutorzy Oriflame?

Johan Larsson: Właśnie wróciliśmy z Globalnej Złotej Konferencji, która odbyła się w Sztokholmie. Wzięło w niej udział ponad 5000 uczestników z 65 krajów świata, w tym 80 uczestników przyjechało z Polski. Było to naprawdę niesamowite, szczególne wydarzenie. Wśród wielu wyjątkowych imprez i spotkań biznesowych towarzyszących konferencji warto wspomnieć o Gali Powitalnej (Welcome Rally), która miała miejsce w Globe Arenas, a wzięło w niej udział ponad 10 000 liderów Oriflame.

Niezwykłym wydarzeniem podczas tej konferencji było oficjalne ogłoszenie współpracy Oriflame ze światowej sławy aktorką – Demi Moore, która przybyła tam osobiście.

Demi współtworzyła naszą wyjątkową  kolekcję „More by Demi” Oriflame, w której skład wchodzą: delikatna woda perfumowana, kosmetyki do pielęgnacji ciała i makijażu, akcesoria oraz biżuteria. Ale to nie koniec atrakcji… Na gali wystąpiła grupa Roxette oraz laureatka Eurowizji 2012 ze Szwecji – Loreen.

Jeśli chodzi o wydarzenia w Polsce, to 8 września br. w warszawskiej Sali Kongresowej odbyła się wyjątkowa Gala Wyróżnień dla 2300 uczestników. Jej celem było świętowanie sukcesów naszych polskich konsultantów i liderów. Na scenie wyróżniliśmy ponad 1000 osób, które osiągnęły swoje osobiste sukcesy w 2012 roku. To było naprawdę niesamowite wydarzenie i wszyscy jednomyślnie przyznali, że była to najlepsza impreza w 21-letniej historii Oriflame w Polsce.

Maciej Maciejewski: Koncern obchodził niedawno rocznicę 45-lecia funkcjonowania na świecie. W jaki sposób to świętowano?

Johan Larsson:  Główne obchody 45-lecia miały miejsce na wyżej wspomnianej Globalnej Złotej Konferencji w Sztokholmie, w której uczestniczyło ponad 5000 ludzi z 65 krajów z całego świata. Oriflame jest firmą szwedzką, która została założona w Sztokholmie w roku 1967. Dlatego też zdecydowaliśmy się zorganizować naszą konferencję w miejscu, w którym powstał ten biznes. Wielkim finałem celebracji 45-lecia była uroczysta gala. Odbyła się ona w Ratuszu Sztokholmskim, tym samym, w którym organizuje się wręczanie nagrody Nobla. Była na niej obecna Królowa Szwecji Sylwia – jesteśmy z tego bardzo dumni. Oriflame jest współzałożycielem World Childhood Foundation, nad którą królowa Szwecji Sylwia sprawuje patronat.

Maciej Maciejewski: Jak wyglądają plany Oriflame na najbliższe, powiedzmy, 2-3 lata?

Johan Larsson:  Oriflame jest dzisiaj jedną z największych i najszybciej rozwijających się firm kosmetycznych sprzedaży bezpośredniej na świecie. Wierzymy, że Polska ma olbrzymi potencjał, dlatego też nasze cele na najbliższe lata są bardzo szeroko zakrojone. Oczekujemy, że liczba naszych konsultantów wzrośnie ze 100 000 do 300 000 w przeciągu 5 lat, a naszą długofalową wizją jest osiągnięcie pozycji nr 1 wśród firm kosmetycznych sprzedaży bezpośredniej na terenie Polski. Dostrzegamy bardzo duże zainteresowanie naszą ofertą produktową i biznesową wśród Polaków i każdego tygodnia tysiące ludzi decyduje się na współpracę z nami. Dzięki temu w przyszłość patrzymy bardzo pozytywnie.

Maciej Maciejewski: Dziękuję za rozmowę.

Mogą Cię również zainteresować