Internet w polskich firmach

przez Piotr Hoffmann

W 2009 roku dostęp do internetu miało niecałe 60% polskich firm. Gorsza w UE jest tylko Rumunia. Jednak przedsiębiorcy systematycznie podłączają do sieci swoje firmy i coraz częściej postrzegają ją nie jako narzędzie pomocne w prowadzeniu biznesu, ale jako obszar, w którym biznes rozkwita.


Z łączy szerokopasmowych korzysta w Polsce 58,1% przedsiębiorców – tak wynika z raportu opublikowanego przez Ministerstwo Gospodarki. Jednak Polska odnotowuje systematyczny wzrost podłączeń do szybkiego internetu – w 2009 roku wskaźnik penetracji wyniósł prawie 13%. Niemniej jego poziom jest niezadowalający – wyprzedziliśmy tylko Rumunię i Bułgarię, ale od najlepszej Holandii byliśmy prawie cztery razy gorsi. Zdaniem ekspertów, główne bariery to wysokie ceny i wciąż słabo rozwinięta infrastruktura telekomunikacyjna. Liczba dostawców usług internetowych w Polsce jest o wiele mniejsza niż w np. w Holandii. Nieduża konkurencja na rynku negatywnie wpływa na ceny. Z drugiej strony niedorozwinięta i miejscami już przestarzała infrastruktura telekomunikacyjna wymaga ciągłych inwestycji, a na te nie mogą sobie pozwolić mali dostawcy.

Mogą Cię również zainteresować