Facebook pokonał Yahoo

W ogólnym zestawieniu Facebook wyprzedził Yahoo pod względem odwiedzin na stronie. W listopadzie 2010 r. serwis zanotował 648 milionów unikalnych użytkowników, podczas gdy Yahoo osiągnął zaledwie 630 milionów.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

Tym samym Facebook ostatecznie usadowił się na trzecim miejscu podium największych serwisów na świecie. Do przeskoczenia pozostały mu tylko witryny Microsoftu i Google. Zdaje się, że serwis Yahoo na dobre pożegnał się z podium. Microsoft zanotował w listopadzie ub. r. 869 milionów unikalnych użytkowników, a Google 970 milionów. Ponadto, jak wynika ze statystyk comScore, Facebook obsługuje ponad dwa razy więcej reklam graficznych niż serwisy całej grupy Yahoo.

W sumie reklamy na największym serwisie społecznościowym na świecie stanowią 23% wszystkich reklam online w USA. Yahoo nie może pochwalić się takim wynikiem. Na jego portalu reklamy to jedynie 11% reklamowego rynku w USA. Facebook pobił Yahoo również pod względem użytkowników, do których dociera wideo online. Na popularnym FB filmy ogląda 58,5 miliona użytkowników, podczas gdy Yahoo dociera do 53,9 miliona. Sytuacja zmienia się jednak w przypadku czasu spędzonego na oglądaniu wideo. Użytkownik Yahoo poświęca na obejrzenie filmu ponad 31 minut, a użytkownik Facebooka tylko 20 i pół minuty.

Mogą Cię również zainteresować