Employer branding wkracza do Polski

przez Maciej Badowski

Przedstawianie danej firmy w dobrym świetle to część budowania jej wizerunku. W Polsce, obszar zwany employer brandingiem dopiero jest eksplorowany. Jednak coraz więcej firm zaczyna przywiązywać wagę do tego, co potencjalni kandydaci myślą na temat pracy w danym koncernie.


Jak pracuje się w branży piwnej? Z informacji prasowej, którą Kompania Piwowarska przesłała do mediów wynika, że całkiem przyjemnie – liczne benefity, takie jak tania stołówka, rodzinne pakiety medyczne, dofinansowania do wypoczynku, pakiety sportowe i premie, mogą zachęcać kandydatów do składania aplikacji do tej firmy.

Przykład przyszedł z zachodu – wystarczyło kilka zdjęć siedziby firmy Google oraz wypowiedzi pracowników na temat tego, jak pracuje się u internetowego potentata, by wiele osób zamarzyło o pracy w Google. Za tym przykładem poszły inne firmy, które również zaczęły prezentować zalety pracy właśnie w ich firmie. Employer branding jest w tym zakresie o tyle korzystny, że nie tylko dowiadujemy się jak wyglądają warunki pracy zanim człowiek zdecyduje się do firmy aplikować, ale również firma chcąc być konkurencyjna musi starać się dorównać konkurencji. Poza tym, w employer brandingu – tak jak w całym obszarze public relation nie ma miejsca na kłamstwa – te, szybko wychodzą na jaw, jeśli obecni pracownicy, którzy wiedzą, jak naprawdę wygląda sytuacja w firmie, poczują się oszukiwani.

Przedstawiciele public relations Żywca i Carlsberga – jedynych realnych konkurentów Kompanii, na pytanie mediów, jakie benefity proponują swoim pracownikom, niemalże zgodnie orzekli, że chwalić na zewnątrz się nie będą, bo profity dla pracowników to wewnętrzna sprawa firmy i wystarczy komunikować je obecnym pracownikom. Czy na pewno? Budowanie wizerunku pracodawcy ma przecież nie tylko aspekt wewnętrzny, ale również zewnętrzny – sprawia, że firma postrzegana jako dobry pracodawca, cieszy się większym powodzeniem u specjalistów i więcej osób chce w tej firmie pracować. Czy w świetle informacji o korzyściach, jakie ma pracownik w każdym z trzech koncernów piwnych ta firma, która zadbała o to, by opowiedzieć publicznie o warunkach pracy, jakie oferuje nie jest czasem postrzegana przez kandydatów, jako lepsza? Czy w ten sposób można budować wizerunek konkretnej branży wśród społeczeństwa?

Mogą Cię również zainteresować