Pierwszy egzemplarz będzie latał w barwach japońskich linii lotniczych All Nippon Airways (ANA). Władze przedsiębiorstwa mają nadzieję na rozszerzenie swojej działalności dzięki nowym maszynom, które zapewne świetnie sprawdzą się na międzynarodowych trasach. Samolot, najprawdopodobniej trafi do rąk nowych właścicieli jeszcze we wrześniu tego roku. Przed tym musi jeszcze przejść kilka testów i otrzymać odpowiednie certyfikaty. Pierwszy Boeing 787 będzie latał na trasie z tokijskiego lotniska Narita do Hongkongu oraz wykonywał kilka lokalnych przelotów. Choć samolot ma zasięg ponad 13 tys. kilometrów, na razie linie lotnicze ANA chcą go sprawdzić na bliższych trasach.

Nowy samolot ma kilka usprawnień, które odróżniają go od innych liniowców. To pierwszy Boeing całkowicie sterowany za pomocą elektroniki. Oznacza to, że pomiędzy pilotem a elementami sterującymi samolotem nie ma żadnych połączeń mechanicznych. Do sterowania pilot używa klasycznego drążka i pedałów, nie ma żadnych innowacji, żeby pilotom łatwiej było nauczyć się latania nową maszyną. Pierwszy pasażerski Boeing 787 ma 252 miejsca w klasie ekonomicznej oraz 12 w klasie biznesowej. Fotele wyposażone są w standardowe systemy rozrywki, czyli ekran wbudowany w siedzenie oraz rozkładany stolik i miejsce na kubek z napojem. Ciekawe są okna samolotu – ponieważ nowy Boeing zbudowany jest w całości z materiałów kompozytowych, dzięki czemu można było powiększyć ich rozmiar. Dodatkowo są one automatycznie przyciemniane i mogą być regulowane zarówno przez pasażerów, jak i załogę.