Europejskie święto designu i sztuki jest poświęcone rzeczom dobrze zaprojektowanym oraz ludziom, którzy je tworzą. Gośćmi festiwalu będą wybitni projektanci z Polski i zagranicy. Seminarium „Design dla biznesu” odbędzie się 10 maja 2013, g. 9:00-15:00 we wrocławskiej Hali Stulecia.

Projekt ma na celu zaprezentowanie polskim producentom, jakie możliwości i korzyści płyną z różnych dziedzin designu. O tym, że design to wartość nie trzeba już nikogo przekonywać. Dobry design marki, opakowania czy produktu stanowi wartość dodaną, pozwala wyróżnić się na tle rynku globalnego oraz zdobyć lojalność klientów. Konsumenci lubią dobry design, a przedsiębiorcy zaczynają to wreszcie dostrzegać. Dobre wzornictwo to inwestycja, która przynosi zysk, o czym przekonało się już wielu przedsiębiorców zagranicą.

Program spotkania został podzielony na cztery bloki tematyczne: Brand Design, Web Design, Product Design oraz Design – nauka – biznes. Każdy z nich zostanie poprowadzony przez specjalistów-praktyków. Zaprezentują oni studia przypadku, omówią dobre i złe praktyki oraz przedstawią najnowsze trendy w swojej dziedzinie. Będzie można dowiedzieć się m. in. czym cechuje się dobry logotyp, jak projektuje się opakowania, jak użyteczność serwisów internetowych wpływa na sprzedaż, czym jest interface design, jak wygląda współpraca z biurem projektowym przy koncepcji nowego produktu oraz jak te elementy przekładają się na wymierne korzyści ekonomiczne.

Gościem specjalnym wydarzenia będzie Frank Zierenberg – iF design, który opowie na przykładzie laureatów prestiżowego konkursu „iF design award” w jaki sposób dobry design może przyczynić się do przewagi konkurencyjnej i sukcesu firmy. Program seminarium „Design dla biznesu”, szczegółowe informacje oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie MFDP WrocLove Design. Udział w seminarium jest bezpłatny. Partnerem merytorycznym seminarium jest Wrocławskie Centrum Transferu Technologii Politechniki Wrocławskiej.