Crowdsourcing w służbie marketingu

przez Agata Sander

Platforma crowdsourcingowa MillionYou.com oraz DigitalOne przygotowały konkurs dla marketerów, w ramach którego stworzą filmy reklamowe dla wybranego Brand Managera z jego marką w roli głównej, oraz wesprą jego markę kampanią wartą 100 tys. zł.

źródło: MillionYou.comźródło: MillionYou.com

Zasada jest prosta – marketerzy muszą jedynie zgłosić swoją markę do konkursu odpowiadając na jedno proste pytanie: „Dlaczego to Twoja marka powinna zostać wybrana do kampanii „Shoot the brand”? Jury konkursu wybierze marketera, dla którego zostanie przygotowana kampania o wartości 100 tys. zł w MillionYou.com – platformie crowdsourcingowej, będącej połączeniem serwisu filmowego i portalu społecznościowego, gromadzącej już ponad 20 000 zarejestrowanych użytkowników i twórców filmowych – „millionautów”.

Efektem kampanii będzie co najmniej 50 filmów realizujących brief przygotowany przez zwycięskiego marketera. Filmy stworzą doświadczone ekipy twórców, skupionych wokół serwisu. Następnie, podczas obrad jury Filmteractive Festival we wrześniu br. marketer wspólnie z jurorami Festivalu wybierze najlepsze spośród stworzonych filmów i otrzyma prawa do ich wykorzystania w swoich działaniach reklamowych. Filmy te będą także wyświetlane podczas 3-dniowego festivalu. Na zgłoszenia czekamy do 4 czerwca br.

Konkurs odbywa się w ramach drugiej edycji Filmteractive Festiwal, której finał odbędzie się podczas 3-dniowego spotkania międzybranżowego, 20-21 września 2012 w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. – Fani marek chętniej oglądają pomysłowe filmy realizowane metodą crowdsourcingu, niż typowe spoty reklamowe. Dzieje się tak, bo angażują fanów w ulepszenie produktu, są świeże i pomysłowe, zaś wspólne działania podejmowane przez markę i jej konsumentów zwiększają jej popularność. Dla marki, która będzie głównym bohaterem konkursu w ramach Filmteractive Festival korzyść jest podwójna – po pierwsze otrzyma ona wsparcie w postaci silnej kampanii, ale także najlepsze spoty z konkursu będą gotowymi do wykorzystania profesjonalnymi reklamami, gotowymi do emisji w mediach – mówi Michał Slezkin, założyciel i właściciel MillionYou.com.

Filmteractive Festival to jedyny tego typu festiwal w Europie poświęcony tematyce m.in. branded content, formatowi cross media, interaktywnym projektom filmowym. Tegoroczna edycja Festivalu to trzy dni prelekcji, paneli dyskusyjnych i interaktywnych pokazów filmowych. Uczestnikami Filmteractive Festivalu są twórcy, menedżerowie kultury, marketerzy, przedstawiciele branży filmowej, branży interactive, branży reklamowej, oraz przedstawiciele mediów. Tematami poruszanymi w prezentacjach podczas trzydniowego festiwalu (19-21 września 2012 r.) będą m. in. interaktywne wideo, branded content, formaty crossmediowe, cyfrowe opowiadanie historii i rozrywka.

MillionYou.com to jednocześnie platforma crowdsourcingowa i społecznościowy serwis wideo, który skupia wokół siebie kreatywnych freelancerów z branży reklamowej i filmowej – zarówno profesjonalistów, jak i amatorów, którzy na zamówienie serwisu tworzą filmy, scenariusze oraz muzykę. Serwis działa w Polsce od ponad 4 lat i przez ten okres zorganizowano w nim ponad 30 kampanii dla marek, produktów i idei. Bazując na strategii crowdsourcingowej, wykorzystując wiedzę oraz kreatywność tłumu, MillionYou.com wyróżnia przede wszystkim świeżość i różnorodność. Na każdy zadany brief otrzymuje od kilkudziesięciu do kilkuset oryginalnych i autentycznych spotów wideo, które po akceptacji klienta rozpraszają się po internecie, reklamując produkt czy usługę.

Mogą Cię również zainteresować