Coca-Cola najdroższą marką świata

przez Maciej Badowski

Jak wynika z najnowszego raportu Interbrand najdroższą marką na świecie pozostaje niezmiennie 124 letnia Coca-Cola. Została ona wyceniona na prawie 70,5 mld dolarów. Firmami najszybciej zyskującymi na wartości jest Google i Apple.


Najnowszy, coroczny ranking zorganizowany przez firmę Interbrend wyraźnie pokazał, że światowy kryzys nie tylko nie pomniejszył wartości globalnych marek, ale ją podniósł o 22 %. Marki wywodzą się z 14 krajów. Liderem rankingu pozostaje nadal Coca-Cola, którą wycenia się obecnie na prawie 70,5 mld dol. Kolejne dwa miejsca również pozostały bez zmian. Zajmują je kolejno IBM z wynikiem 64,7 mld dol. oraz Microsoft, który uzyskał wartość 60,8 mld dol.

Gwiazdą tegorocznego rankingu została branża technologiczna. Tuż za pierwszą trójką uplasował się Google ze wzrostem wartości marki do 43,6 mld dol. czyli o 36% więcej niż w roku poprzednim. Większy skok zanotował tylko Apple, bo aż o 37%, co daje 21 mld dol. Umożliwiło to firmie awans z miejsca 20 na 17. Obie firmy często podkreślają, że zamiast skupiać się na tradycyjnej reklamie, kładą nacisk głównie na rozwój nowych technologii.

W rankingu oprócz zdecydowanej większości marek amerykańskich obecne są też niemieckie – Mercedes-Benz czy BMW, francuski Luis Vuitton, Gucci czy L’Oreal oraz brytyjski HSBC, Shell i Smirnoff. Nokia, z 15% spadkiem, jest jedyną europejską i nie amerykańską marką w pierwszej dziesiątce.

Mogą Cię również zainteresować