źródło: Businesstraveller.plźródło: Businesstraveller.pl

Trudne początki…

Biznesowe początki są trudne z oczywistych powodów – braku wiedzy, kompetencji, czy doświadczenia. Ale medal ma dwie strony. Naszym początkowym działaniom zawsze towarzyszy bowiem olbrzymia dawka zapału i determinacji, które dają siłę na walkę z przeciwnościami. Doświadczeni biznesmeni stwierdzają zgodnie, że później wcale nie jest łatwiej, a problemy nie znikają. Zmienia się jednak reakcja na nie. Klucz tkwi w odpowiedniej interpretacji zdarzeń, wyciąganiu konstruktywnych wniosków na przyszłość oraz w umiejętności zdecydowanego i rozsądnego reagowania na kryzysowe sytuacje. A jak nie utracić motywacji? To bardzo proste – należy wykonywać powierzone zadania na 100% swoich możliwość, bo zadowolenie z wykonanej pracy najczęściej automatycznie przynosi za sobą pożądane efekty.

Biznes to odpowiedzialność

Odpowiedzialność to wielkie słowo, ale idą za nim inne bardzo istotne wartości, takie jak honor i szacunek otoczenia. Nie można mieć tego wszystkiego nie będąc człowiekiem rzetelnym i odpowiedzialnym. – Odpowiedzialność znaczy wiele. To nasza słowność, pracowitość, sumienność, a nawet punktualność, nad którymi powinniśmy pracować cały czas. Uczymy się jej całe życie – zauważa Paweł Zaremba, czterokrotny mistrz świata w sztukach walki i właściciel Akademii Sportu i Biznesu. W biznesie odpowiedzialność jest olbrzymia – nie tylko za pracę, projekty czy zadania, ale przede wszystkim za ludzi – klientów, pracowników, współpracowników, pracodawców, którzy ufają naszym kompetencjom.

ReklamaReklama

Uważny obserwator, pilny słuchacz

Istotą rozwoju jest ciągła obserwacja. Człowiek sukcesu musi nauczyć się obserwować własne otoczenie. Co więcej, musi nauczyć się słuchać rad. Staraj się dowiedzieć o sobie i swojej pracy jak najwięcej. Ważne, aby nauczyć się odpowiedniej oceny i interpretacji „feedbacku” z otoczenia. Nie chodzi oczywiście o to, żeby wszystkie słowa przyjmować personalnie, a każdą radę wcielać w życie. Umiejętność poddania się krytyce oraz jej przyjęcia sprawiają, że stajemy się silniejsi. A w biznesie należy liczyć się z krytyką. Jeżeli umiemy ją przyjmować i rozpoznawać tę, która nas uskrzydla i pozwala się doskonalić, łatwiej będzie nam szukać skutecznych rozwiązań.

Zasada złotej piątki

Zastanawiałeś się kiedyś, jakie czynniki wpływają na nasze decyzje? W dużej mierze to najbliższe otoczenie. Złota zasada głosi, że nasza osobowość, to swego rodzaju mieszanka pięciu najbliższych osób, którymi się otaczamy i z którymi spędzamy czas z własnego wyboru. Mając zdefiniowane swoje życiowe wartości należy zastanowić się czy osoby, które mamy w swoim pobliżu, również je podzielają. Jeśli ktoś podcina nam skrzydła, poznaj motywy, jakie kierują daną osobą oraz przeanalizuj swoje postępowanie.

Tylko mój czas

Aby umiejętnie radzić sobie z trudnościami bardzo ważne jest, aby w biznesowym wyścigu nie zatracić siebie. Pamiętaj, aby znaleźć czas, w którym poświęcisz całą uwagę tylko sobie. Czas ten można spędzić na bieganiu, treningu, pływaniu lub innej czynności, która sprawia Ci przyjemność. Aktywność fizyczna pozwala rozładować napięcia, które skumulowane, mogą mieć fatalne skutki dla codziennych działań. Tak naprawdę sukces zaczyna się od odpowiedniego traktowania samego siebie. Jeśli sami szanujemy siebie i żyjemy w zgodzie z wyznaczonymi sobie wartościami, będziemy potrafili wpajać wartości i idee również innym ludziom. – Jest jeszcze jeden aspekt, o którym nie wolno nigdy zapominać. Nawet, gdy droga przed nami wydaje się być prosta. To pokora w stosunku do życia – powtarza swoim podopiecznym trener Zaremba.