Bank dla małych przedsiębiorców

przez Katarzyna Wagner

Kredyt Bank chce zwiększyć swój udział na rynku małych firm do 7%. W swojej ofercie proponuje nowe pakiety kont osobistych bez gwiazdek i haczyków oraz dodatkowe usługi ułatwiające życie przedsiębiorcom.

źródło: www.sxc.hu
źródło: www.sxc.hu

Kredyt Bank, który należy do belgijskiej grupy KBC jest jednym z dziesięciu największych banków detalicznych w Polsce. Teraz chce powalczyć o drobnych przedsiębiorców. Bank ogłosił w zeszłym tygodniu, że jego nowa strategia wyznaczona kilka miesięcy temu zaczyna przynosić pierwsze efekty. Od początku roku Kredyt Bank pozyskał jako klientów ponad 2,3 tys. małych firm, zaś w nadchodzącym chce zdobyć kolejne 4,5 tys. Celem jest wzrost udziału w tym segmencie rynku do około 7% w 2012 roku.

W ciągu trzech kwartałów saldo depozytów drobnych firm wzrosło o 18%, a saldo kredytów udzielonych małym i średnim przedsiębiorcom było o 13% wyższe niż w styczniu tego roku. Jeśli chodzi o pozyskiwanie depozytów od drobnych przedsiębiorców, Kredyt Bank rośnie dwa razy szybciej niż cały rynek. Jeśli chodzi o kredyty, bank rośnie mimo spadającego salda kredytów u swoich konkurentów.

Wśród nowości, które mają przyciągnąć przedsiębiorców do korzystania z usług Kredyt Banku są platforma do wymiany walut KB autodealing i usługa Flexims pozwalająca na zdalną obsługę handlu zagranicznego.

Od stycznia 2011 r. Kredyt Bank wprowadzi też nową ofertę pakietów kont i powiązanych z nimi usług. Władze banku zapowiadają, że w nowych pakietach nie będzie żadnych ukrytych opłat ani gwiazdek, a tylko jedna stała opłata za pakiet. Ponadto w przyszłym roku planowana jest pierwsza odsłona nowej bankowości elektronicznej.

Mogą Cię również zainteresować