W Polsce sprzedaż zestawów składających się z telewizora, okularów i odtwarzacza Blu-ray, rozpoczęła się pod koniec I kwartału br. Sam tylko Samsung Electronic Polska skierował na nasz rynek 5 tys. sztuk takich telewizorów. Jego handlowcy podkreślają, że dotychczasowe wyniki sprzedaży pozwalają ambitnie myśleć o celach na drugą połowę roku.

Sprzedaż 3D rozpoczęły już także Panasonic oraz Sony. Na początku lipca do sklepów trafią telewizory marki LG Electronic Polska. Planowana globalna sprzedaż 400 tys. telewizorów w tym roku i kolejnych 3,4 mln sztuk w przyszłym ma zapewnić LG pozycję lidera wśród producentów zestawów kin domowych 3D.

W Europie tylko w maju sprzedaż telewizorów 3D wyniosła 25 tys. sztuk, podaje GfK. Firma badawcza Display-Search prognozuje, że w tym roku na całym świecie zostanie sprzedanych 3 mln sztuk telewizorów 3D, a w przyszłym już 9 mln. W 2018 r. sprzedaż sięgnie 196 mln sztuk.