125 lecie Coca-Coli

przez Maciej Maciejewski

To już 125 lat odkąd ludzkość może cieszyć się niezwykle popularnym napojem. Z racji tej niezwykłej okazji Coca-Cola przygotowała specjalne opakowania dla swojego flagowego produktu.


Nie da się ukryć, że Coca-Cola jest nie tylko jednym z najbardziej rozpoznawalnych napojów na świecie, ale stała się wręcz ikoną popkultury. W ramach obchodów 125 rocznicy powstania napoju, producent zlecił przygotowanie specjalnych puszek dla Coca-Coli. Cała akcja jest zakrojona na szeroką skalę. Kilka agencji kreatywnych z całego świata podjęło wyzwanie stworzenia nowej wersji opakowania dla napoju, w tym projektanci m.in. z Wielkiej Brytanii, Serbii, czy Hong-Kongu.

Peter Gregson z Serbii zainspirował się starymi reklamami napoju. Grafiki z plakatów popularnych w latach 30 i 40 ubiegłego wieku stanowią więc podstawę jego pomysłu. Z kolei wykorzystanie tzw. pin-up girls z rysunków Alberto Vargasa to pomysł agencji Bulletproof z Wielkiej Brytanii. Pracownicy Clot Inc. z Hongkongu postawili raczej na współczesną estetykę z rysunkami Jamesa Jarvisa. Zaprezentowane puszki najprawdopodobniej będą dostępne jako limitowana edycja.

Mogą Cię również zainteresować