źródło: www.flickr.com źródło: www.flickr.com

„Świnka” jest urządzeniem, które służy do automatycznego przyjmowania wpłat bilonu oraz opcjonalnie banknotów. Klient, aby wpłacić pieniądze na swoje konto wystarczy, że zidentyfikuje się swoją kartą płatniczą we wpłatomacie, a następnie wpłaci bilon i/lub banknoty. Komora na wpłacany bilon jest na tyle duża, że urządzenie może być wykorzystywane przez klientów korporacyjnych. Po tej operacji wartości są przeliczane i deponowane w sejfie urządzenia. Urządzenie przekazuje także automatycznie informację do systemu księgującego o dokonanej wpłacie, dzięki czemu klient od razu po zakończeniu operacji może mieć dostępne na swoim koncie wpłacone wartości.

Wpłatomat do bilonu „świnka” może stanowić istotny element edukacji bankowej, a pośrednio ekonomicznej, uczącej oszczędzania i racjonalnego planowania wydatków, przez co może być elementem modernizacji programu Szkolnej Kasy Oszczędności (SKO). Dodatkowo „świnka” niesie korzyści dla banków, które najczęściej muszą zmagać się z problemami przyjmowania wpłat bilonu od swoich klientów. Instalacja „świnki” może nie tylko przyśpieszyć ten proces, ale także całkowicie go zautomatyzować.

– Zastosowanie wpłatomatów upatruje się również w marketach, które często mają problem z dostępnością monet. Oczywiście mogą je kupować od banku, z którym mają podpisaną umowę, lecz z pewnymi ograniczeniami. Bardzo ważnym jest zatem, aby znaleźć sposób na zachowanie płynności w zaopatrywaniu się w monety. Wpłatomat do bilonu „świnka” może być wykorzystany właśnie do tego celu – komentuje Michał Czechowski, dyrektor biura projektów i rozwoju Kłos Nowoczesne Technologie Bankowe.

Co ciekawe, wpłatomat „świnka” posiada również dodatkowe funkcje, takie jak automatyczne odrzucanie monet i banknotów nierozpoznanych, możliwość odtwarzania reklam wideo podczas przeprowadzania operacji, jak również dostosowanie komunikatów na ekranie dla różnych klientów (banków, szkół, marketów itp.), ekran dotykowy do interakcji z klientem oraz wiele winnych.