W gorącym okresie przedświątecznych zakupów Fundacja Pro-Test sprawdziła, czy promocje są dla konsumentów naprawdę korzystne. Pod lupę wzięła sześć losowo wybranych „promocyjnych” ofert różnych sklepów. Gdyby konsument z nich skorzystał… mógłby stracić 245 zł.

Fundacja Pro-Test wyszukała sześć produktów, idealnie nadających się na świąteczne prezenty, oferowanych w „promocji” (aparat fotograficzny, konsolę do gier, smartfon, wodę toaletową, wiertarkę i maszynkę do strzyżenia). Następnie sprawdziła, czy przypadkiem w innych sklepach nie są one oferowane w niższych cenach.

Okazało się, że każdy z prezentów można było kupić taniej. W dodatku w sklepach, w których często nie były one wcale oferowane jako okazja czy promocja. Na każdym z sześciu prezentów Pro-Test oszczędził od kilkunastu do ponad stu złotych. Łącznie zaoszczędzona kwota wyniosła 245 zł. Pro-Test radzi więc konsumentom, aby mimo gorączki przedświątecznych zakupów nie ufali ślepo w zapewnienia sprzedawców o okazyjnych cenach. Więcej informacji na stronie Pro-Testu.

Fundacja Pro-Test jest wydawcą internetowego konsumenckiego magazynu „Pro-Test” i należy do międzynarodowej organizacji testującej produkty, ICRT (International Consumer Research & Testing), zrzeszającej 44 instytucje konsumenckie z 39 państw.