Zielony Waluta Lokalna jako konkretne wsparcie dla biznesu

przez Bartek Ślazy

Waluty lokalne, będące swoistą odmianą barteru, mają na świecie już kilkusetletnią tradycję. W 2018 roku obchodzimy 200-lecie pierwszego tego typu umownego „pieniądza” na ziemiach polskich. W jaki sposób może to dać konkretne wsparcie sektorowi DS/MLM?

Wykład Dariusza Brzozowca, konferencja w Starachowicach (15 marca 2018)Wykład Dariusza Brzozowca, konferencja w Starachowicach (15 marca 2018)

Takie rozliczenia stosowane są, głównie, w państwach wysokorozwiniętych (USA, Japonia, Szwajcaria, Belgia), stanowiąc potężne narzędzie konkurencyjne, pozwalające zagospodarować nadwyżki wytwarzanych produktów i usług.  W budżetach firmowych i domowych wielu przedsiębiorców pozostaje również sporo zaoszczędzonych pieniędzy. Mogą oni bowiem płacić swoimi produktami lub usługami.

Wykład Mateusza Mrozowskiego, konferencja w Starachowicach (15 marca 2018)Wykład Mateusza Mrozowskiego, konferencja w Starachowicach (15 marca 2018)

W Polsce najdynamiczniejszym tego typu projektem jest Zielony Polska Waluta Lokalna, który skupia już niemal 570 firm, posiadających w swej ofercie ok. 4 000 produktów i usług oraz ponad 3 500 konsumentów.  Przedsiębiorcy wspierają się tu bardzo konkretnie, wymieniając realnymi towarami. Podkreślam: KONKRETNIE, gdyż w przeciwieństwie do wielu górnolotnych haseł pomocy dla lokalnych rynków, tu się dokonuje realnych transakcji. W 2017 roku obroty wyniosły ponad 6 milionów Zielonych (PLZ). Przelicznik wynosi: 1 PLZ = 1 PLN. I co ważne, to dopiero początek historii wykorzystania wielkiego przecież potencjału polskich firm.

Konferencja w Starachowicach (15 marca 2018)Konferencja w Starachowicach (15 marca 2018)

W systemie można kupić produkty spożywcze i przemysłowe, sprzęt IT, a nawet samochód, korzystać z restauracji i hoteli, wyposażyć mieszkanie, wyjechać na egzotyczną wycieczkę i wiele innych, płacąc w zamian swoimi towarami. Powodzeniem w grupie Zielonego cieszą się również produkty i usługi wielu firm MLM, jak np. Herbalife, Colway, EuCo, DuoLife i kilku innych. Więcej szczegółów dotyczących projektu znajdziecie Państwo na stronie www.zielony.biz.pl.

Świetnie radzą sobie w tym systemie przedstawiciele branży marketingu sieciowego (MLM) oraz sprzedaży bezpośredniej (DS). Osobiście zarekomendowałem kilka znanych mi, solidnych osób z branży DS/MLM, które już w pierwszych tygodniach współpracy pozyskały wiele zamówień.

Wykład Roberta Oskwarka, konferencja w Starachowicach (15 marca 2018)Wykład Roberta Oskwarka, konferencja w Starachowicach (15 marca 2018)

Ale tutaj pojawiają się jednak znacznie szersze możliwości dla przedsiębiorców marketingu wielopoziomowego. Zauważyłem bowiem, że sprawdzają się oni doskonale jako brokerzy, budujący struktury waluty lokalnej w swoich miastach. Wprawdzie Zielony to koncept stworzony głównie dla „biznesów tradycyjnych”, jednak umiejętności zapraszania na spotkania, budowania zespołów, wspólnej pracy, są dla przedsiębiorców działających w strukturach wielopoziomowych wręcz środowiskiem naturalnym.

Konferencja w Starachowicach (15 marca 2018)Konferencja w Starachowicach (15 marca 2018)

Stąd pomysł wsparcia branży przez Zielonego. To dzieje się już w kilku miastach. Przedsiębiorcy MLM zwiększają sprzedaż i są liderami waluty lokalnej w kilku regionach. W ten sposób mogą znacznie skuteczniej nawiązywać kontakty z przedstawicielami „biznesów tradycyjnych” oraz poszerzać grupę swoich klientów.

Bartek Ślazyk, Broker Roku 2017Bartek Ślazyk, Broker Roku 2017

Jesteśmy już zmuszeni limitować miejsca, przyjmujemy bowiem 2-3 firmy z danej branży w mieście, jednak cały czas poszukujemy koordynatorów w wielu regionach. Zachęcam przedstawicieli branży marketingu sieciowego i sprzedaży bezpośredniej, szczególnie skutecznych liderów, do kontaktu i omówienia warunków współpracy.

Bartek Ślazyk

tel. 602-777-943

Broker Roku 2017

Zielony Polska Waluta Lokalna

Mogą Cię również zainteresować