źródło: www.flickr.com źródło: www.flickr.com

W USA już blisko 80% firm zaczyna wykorzystywać media społecznościowe do procesu rekrutacji. U nas jeszcze nie jest to aż tak widoczne, ale są już Fan Page kariery na Facebooku. Pojawiły się też już pierwsze aplikacje służące do tego, by przesyłać CV bezpośrednio przez Facebooka.

12% wyszukiwań ofert pracy jest obecnie w USA realizowanych za pomocą smartfonów. U nas nie wszystkie agencje pracy czy serwisy rekrutacyjne mają wersje mobilne swoich stron, ale jest ich coraz więcej. 54% kandydatów do pracy w USA chętniej aplikuje do firmy po tym, jak prześledzi jej aktywność w serwisach, takich jak Twitter czy FB.

U nas powoli ta „moda” zaczyna wchodzić. Coraz więcej osób zaczyna śledzić swoich przyszłych pracodawców czy współpracowników w ramach ich działalności w social media. Tym samym zwiększa się ilość kandydatów, którzy chętnie zaznaczają swoją obecność w ten sposób. Więc jeżeli poszukujecie kandydatów do swojej firmy lub biznesu warto wykorzystać social media.