Zakupy grupowe pod koniec 2011 roku

przez Daria Duszyńska

Już czterech na pięciu internautów zna serwisy zakupów grupowych – tak wynika z najnowszych badań MillwardBrown SMG/KRC przeprowadzonych na zlecenie serwisu Citeam.pl.

źródło: www.sxc.hu
źródło: www.sxc.hu

Ten ostatni podsumował również pierwszą w Polsce kampanię zakupów grupowych, którą realizował w październiku 2011 roku. Portal notuje obecnie ponad 2,5 razy częstsze odwiedziny w porównaniu do września ub.r.

Znajomość istnienia zakupów grupowych w Polsce znacząco wzrosła – obecnie stanowi aż 78% w grupie internautów i wzrasta wraz z poziomem wykształcenia. Możliwość kupowania z dużymi rabatami kojarzą również bardziej mężczyźni niż kobiety. Internauci spytani o to, skąd czerpią wiedzę na temat zakupów grupowych, wskazali głównie internet (85%), a następnie rodzinę oraz znajomych (57%) – tak wynika z badań przeprowadzonych dla Citeam.pl przez MillwardBrown SMG/KRC.

Osoby znające zakupy grupowe stwierdzają, że dzięki nim mogą zakupić daną usługę czy produkt znacznie taniej niż w innym miejscu – tak twierdzi 75% osób. Co szósty ankietowany postrzega zakupy grupowe jako pretekst do korzystania z nowych rzeczy za nieduże pieniądze, a 55% osób uważa, że kupując grupowo korzysta się z ofert, na które normalnie nie można sobie pozwolić.

Co motywuje Polaków do kupowania grupowo?

– Zbadaliśmy też, że wyznacznikiem motywującym do korzystania z ofert danego serwisu zakupów grupowych są ciekawe i atrakcyjne oferty. Na drugim miejscu znalazł się duży wybór kuponów zniżkowych, a dalej wymiar promocji i wygląd samego serwisu – im bardziej czytelny i prosty w obsłudze, tym lepiej. Dlatego też już przy okazji kampanii odświeżyliśmy Citeam.pl pod względem graficznym – dodaje Marta Krauze, dyrektor serwisu.

Citeam.pl w październiku 2011 przeprowadził pierwszą kompleksową kampanię zakupów grupowych w Polsce pod hasłem „Masz odwagę lekko zgrzeszyć?” Jej pokłosiem był nie tylko wzrost odwiedzin na serwisie o 250%, ale również zwiększona transakcyjność i wzrost poziomu świadomości marki.

Duży wzrost liczby użytkowników

Dzięki prowadzonym działaniom świadomość marki Citeam.pl jako serwisu zakupów grupowych wzrosła z 29% sprzed kampanii do 71% według badań pod koniec listopada. Tym samym serwis uplasował się na drugiej pozycji rankingu rozpoznawalności polskich platform zakupów grupowych notując największy skok w porównaniu do konkurencyjnych marek.

– Istotny wzrost nastąpił również w częstotliwości odwiedzin. Zanotowaliśmy aż 2,5 razy częstszy ruch na serwisie w porównaniu do września – październik zakończyliśmy z 2,175 mln real users. Co więcej, tendencja ta utrzymała się również po zakończeniu kampanii. Listopad zamknęliśmy z liczbą unikalnych użytkowników na poziomie trzykrotnie wyższym niż średnia przeciętnego miesiąca – mówi Izabela Jaskólska, marketing manager w Citeam.pl.

Największa rozpoznawalność marki wg analiz MillwardBrown SMG/KRC dotyczy mieszkańców dużych miast (powyżej 500 tys.) i plasuje się na poziomie 82%. Najwyższą świadomością zakupów grupowych pod flagą Citeam.pl charakteryzują się osoby młode – dotyczy to aż 77% Polaków w wieku 24-27 lat.

Badania dot. rozpoznawalności marki Citeam.pl i zakupów grupowych w Polsce zostały przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC w okresie 27.09-30.09.11 oraz w dniach 15.11-30.11 metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) na grupie internautów w wieku 24-35 lat, mieszkający w miastach 50 tys. +. Próba badania została dobrana w zależności wg płci, wieku i miejsca zamieszkania.

Mogą Cię również zainteresować