Book Review Dekada 70 Lualhati Bautista Good Objective For Computer Science Resume The Thief And The Cobbler Movie Review Exemple De Curriculum Vitae Etudiant

Wykorzystywanie social media przez firmy

przez Maciej Badowski

Media społecznościowe oferują szerokie możliwości w zakresie gromadzenia, monitorowania i analizowania opinii klientów. Ponadto pozwalają przekształcać zebrane informacje w konkretne korzyści biznesowe. Jednak nie wszystkie firmy potrafią to wykorzystać.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

Z badania przeprowadzonego na zlecenie SAS Institute wynika, że dla wielu organizacji social media stanowią jedynie narzędzie jednokierunkowego przepływu informacji marketingowych. Możliwości w zakresie śledzenia i analizowania opinii oraz prowadzenia dyskusji z klientami nie są dostatecznie wykorzystywane. Wyniki badania pokazują, że firmy coraz intensywniej poszukują metod efektywnego wykorzystania tychże mediów w celu zwiększenia przychodów i udziału w rynku.

Ponad połowa przedsiębiorstw uczestniczących w badaniu przyznaje, iż wykorzystuje media społecznościowe w swoich działaniach biznesowych. Jednak, tylko co czwarta z nich ma świadomość, w jakich miejscach w sieci ich klienci prowadzą dyskusje i zamieszczają opinie na ich temat. Jeszcze mniejszy procent stosuje narzędzia analityczne udostępniane przez media społecznościowe.

Wiele organizacji koncentruje się o wiele bardziej na zdobywaniu rozgłosu niż właściwym zrozumieniu i uczestniczeniu w dyskusjach prowadzonych na ich temat. Połowa firm wykorzystujących media społecznościowe postrzega wzrastającą świadomość klientów o organizacji oraz oferowanych przez nią produktach i usługach, jako znaczną przewagę. Jednak tylko co czwarta z nich uważa, iż wzrost wiedzy wśród klientów istotnie wpływa na sukces firmy. Takie podejście najprawdopodobniej wynika z ograniczonego wykorzystania narzędzi analitycznych.

Mogą Cię również zainteresować