Szczęśliwa gwiazdka dla e-commerce?

przez Ewa Leszczyńska

Okres przedświąteczny jest gorącym czasem e-zakupów i jak co roku, sklepy internetowe czekają na zwiększoną liczbę klientów. Z badania przeprowadzonego przez Shoper wynika, że ponad 44% właścicieli e-sklepów spodziewa się lepszych wyników sprzedaży niż przed rokiem.


Większa część respondentów (ponad 44%) przepytanych przez platformę e-commerce Shoper twierdzi, że przedświąteczny okres przyniesie im znacznie lepsze wyniki finansowe niż przed rokiem. Na ten korzystny bilans ma wpłynąć zwiększona liczba osób korzystających z internetu, którą dostrzega aż 31,5% ankietowanych (w zeszłym roku tylko 16 %). Właściciele e-sklepów widzą w tym liczniejszym gronie internautów swoich potencjalnych klientów. Pozytywnie rokuje zwiększenie się świadomości właścicieli e-sklepów, co do wagi budowania własnej marki.

Obawy? Konkurencja i spowolnienie gospodarcze

W zeszłym roku głównym zagrożeniem, które wymieniali ankietowani było umacnianie się bezpośredniej konkurencji. W tym roku konkurencja nadal odgrywa dużą rolę, jednak z badania wynika, że największą przeszkodą może być spowolnienie gospodarcze (aż 34,8% odpowiedzi). Czy prognozy się sprawdzą i klienci faktycznie będą z większą ostrożnością planować wydatki w tym roku – pokaże czas.

Czym skusić klienta?

Specjalne oferty świąteczne dla swoich klientów przygotowuje aż 64,5% ankietowanych, natomiast 35,5% sklepów internetowych nie planuje wprowadzenia żadnej specjalnej oferty w tym okresie. Zdaniem ponad połowy badanych, klientów do sklepu przyciąga przede wszystkim atrakcyjna cena i bogata oferta sklepu. Ma to swoje odbicie w przygotowywanych przez właścicieli e-sklepów specjalnych świątecznych ofertach. Wprowadzenie niższych cen deklaruje 41% ankietowanych, a dodanie do asortymentu nowych produktów zapowiedziało 31% respondentów. Klienci będą mogli uzyskać rabaty przy zakupie kilku towarów w 33% przebadanych e-sklepach.


– Przygotowanie sklepów internetowych do zbliżających się świąt wypada optymistycznie. Jeżeli klienci faktycznie będą mogli wybrać produkty z bogatego asortymentu w atrakcyjniej cenie i na dodatek zostaną one szybko przesłane, to mogą być szczęśliwe święta dla obu stron tej transakcji – komentuje Rafał Krawczyk z Shoper.

Jednak, aby ze swoją ofertą dotrzeć do klienta trzeba ją wcześniej wypromować. Ponad połowa ankietowanych deklaruje przed świętami inwestycję w reklamę on-line, a 43% respondentów chce zoptymalizaować sklep pod kątem wyszukiwarek internetowych. Wciąż na topie jest promocja swojej oferty za pomocą mediów społecznościowych (40% głosów).


Informacje o badaniu

Shoper to jedna z najpopularniejszych w Polsce platform e-commerce do prowadzenia i rozwoju sklepów internetowych. Obecnie zapewnia podstawę do prowadzenia handlu w sieci dla ponad 5800 sklepów internetowych. W listopadzie tego roku Shoper przeprowadził badanie, mające na celu poznanie nastrojów właścicieli e-sklepów w okresie przedświątecznym. W badaniu udział wzięło 155 właścicieli sklepów internetowych, które reprezentują różnorodne branże. Jest to już druga edycja badania „e-commerce pod szczęśliwą gwiazdką”, dzięki czemu można porównać wyniki z rokiem ubiegłym.

Mogą Cię również zainteresować