Speed dating bergen student escort girl Dating Profil Smøremiddel For Ass Erotiske filmer gratis norwegian porn movies Nakenhet irsk film private nakenbilder Nakne kåte damer granny webcam Knulle gamle nakne jenter snapchat

Stan e-mail marketingu w Polsce 2013. Raport GetResponse

przez Marek Wyrzychowski

Najwyższy poziom e-mail marketingu w Polsce prezentują duże przedsiębiorstwa oraz firmy z branży nieruchomości i turystycznej. Największą uwagę firmy przywiązują do budowania baz subskrybentów i dostarczalności wysyłanych wiadomości – wynika z raportu „Stan e-mail marketingu 2013” przygotowanego przez ekspertów z GetResponse.

Eksperci e-mail marketingu z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług e-mail marketingowych, już po raz drugi podjęli się sprawdzenia stanu e-mail marketingu w Polsce. W tym celu przebadali 223 różnej wielkości firmy z 15 branż.

Określenie poziomu zaawansowania i skuteczności e-mail marketingu w Polsce opierało się na analizie takich elementów jak: budowa listy odbiorców, segmentacja, dostarczalność oraz optymalizacji wysyłanych newsletterów.

Z badania wynika, że najwyższy poziom e-mail marketingu prezentują największe firmy zatrudniające ponad 250 pracowników. Osiągnęły one średni wynik na poziomie 67%. Co ciekawe, w ubiegłym roku na pierwszym miejscu – ze średnim wynikiem 69% – znajdowały się firmy z sektora średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników).

Branżą, która najlepiej radzi sobie w marketingu opartym na wiadomościach e-mail są nieruchomości (73%). Udało im się zdetronizować ubiegłorocznego lidera, branżę e-commerce, która w tym roku osiągnęła minimalnie gorszy wynik (72%) i zajęła drugie miejsce w rankingu.

Wyniki badania wskazują, że nie wszystkie elementy kampanii e-mail marketingowych traktowane są równomiernie. Największą uwagę przebadane firmy przywiązują do budowania baz subskrybentów, optymalizacji formularzy zapisu i dostarczalności wysyłanych wiadomości. A mimo to, i tak w tych elementach można zauważyć niekonsekwencję w działaniu i stosowanie tylko niektórych – zazwyczaj tych najpopularniejszych – narzędzi i taktyk, np. stosowania formularzy zapisu (84%), umieszczania linka umożliwiającego rezygnację z subskrypcji (84%) czy regularnej wysyłki newslettera (72%).

– E-mail marketing nie jest wyodrębnioną metodą komunikacji w firmach, ale działa w synergii z innymi technikami marketingowymi. Ważnym zjawiskiem jest co raz większa popularność wykorzystywania profesjonalnych platform do e-mail marketingu przez organizacje, co ma kluczowe znaczenie dla firm dbających o dostarczalność wysyłanych wiadomościkomentuje wyniki badania Maciek Ossowski, dyrektor działu edukacji w GetResponse.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie 19.08-09.09.2013 roku. Szczegółową analizę badania oraz porównanie z wynikami z ubiegłego roku można znaleźć w raporcie "Stan email marketingu w Polsce 2013".

Patronami medialnymi raportu są: Nowoczesna Firma, Marketing w Praktyce, Mensis.pl, blog Anny Miotk, Brief, WirtualneMedia.pl, Bankier.pl oraz Wirtualna Polska. Patronatem merytorycznym raport objęli: Lewiatan, IAB Polska oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu.

Mogą Cię również zainteresować