O tym, jak zaangażować użytkowników social media wokół szczytnej idei, będą mówić 7 kwietnia 2011 o godz. 17.00 w Sali Wielkiej Zachodniej Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej przy ul. Joliot-Curie 15 we Wrocławiu, przedstawiciele czołowych polskich NGO-sów podczas kolejnej konferencji z cyklu Social Media Day.

– Rozdawanie nagród i promocje cenowe angażują użytkowników social media na krótki czas. To, co przemawia do ludzi, to przede wszystkim idee – mówi Szymon Sikorski, szef Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego.

Serwisy społecznościowe ułatwiają popieranie idei, które uznajemy za słuszne. A dzięki społecznemu dowodowi słuszności, włączają się w to nasi znajomi. Ten mechanizm wykorzystują już największe polskie NGO-sy: Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Fundacja Hospicyjna czy Helsińska Fundacja Praw Człowieka – ich przedstawiciele opowiedzą o wkomponowaniu serwisów społecznościowych w całokształt strategii komunikacyjnej.

Michał Juda z agencji Filemon&Baucis, która stworzyła facebookową aplikację WOŚP, opowie o kulisach jej powstawania i zdradzi przepis na sukces aplikacji dla organizacji non-profit. Nie zabraknie też Pawła Jarco z Los Brandos – agencji, której jednym z ostatnich dzieł jest CliniCity – przeboju w świecie social gamingu i gry, która na polskim Facebooku pobiła FarmVille.

NGO-sy, które chcą rozwijać swą aktywność w społecznej sieci, mogą liczyć na wsparcie samych serwisów. Nk.pl chętnie pomaga rozwijać aktywność w ich serwisie organizacjom non-profit. Wiele polskich NGO-sów właśnie we wrocławskim serwisie zainaugurowało swoją obecność w social media: już rok temu ich konta śledziło ponad milion osób! Na Social Media Day o szczegółach opowie Joanna Gajewska, rzeczniczka Nk.pl

Nie brak i innych inicjatyw wspierających aktywność organizacji pozarządowych – opowie o nich Jakub Górnicki z Sourcefabric – europejskiej fundacji zajmującej się tworzeniem wolnego oprogramowania dla mediów. Social media to nie tylko sposób promocji idei określonej organizacji, ale także metoda na gromadzenie funduszy. Specjaliści od fundraisingu, podzielą się tajnikami skutecznego zastosowania social media w tym zakresie.

Natomiast przedstawiciele urzędu miasta, odpowiedzialni za współpracę z NGO-sami, opowiedzą o tym, jak organizacje non-profit pomagają budować markę miasta, wspólnie działając dla dobra jego mieszkańców. Szczegóły konferencji, która odbędzie się 7 kwietnia 2011 o godz.17.00 w Sali Wielkiej Zachodniej Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej przy ul. Joliot-Curie 15 we Wrocławiu, można znaleźć na stronie: www.socialmediaday.pl

Poprzednie konferencje z cyklu Social Media Day były poświęcone blogom firmowym (finał konkursu na najlepszego bloga firmowego organizowany przez Dominika Kaznowskiego) i polityce (we współpracy z Igorem Janke i z udziałem Rafała Dutkiewicza).